Szerk.éj – Online Kulturális Szerkesztőségek Éjszakája

  • 2013. szeptember 19.

Snoblesse

Ott a helyünk, miként a Gólem Színháznak és a Slam Poetry Budapestnek is!
false

Természetesen a magyarnarancs.hu is képviselteti magát az Online Kulturális Szerkesztőségek Éjszakáján, hiszen híres éjszakázók vagyunk és az online szerkesztésben is van némi gyakorlatunk. Urfi Péter kollégánk jó társaságba fog keveredni, hiszen a Kalligram, a 7ora7.hu és a Port.hu képviselőivel folytathat eszmecserét az online kritika természetéről. A kultúráról mint sikertermékről egy másik pódiumbeszélgetésen esik sok okos szó: itt a Vagány Históriák, a Jövőnéző könyvtrailer-pályázat, a Rájátszás és az Olvasás Éjszakája szervezői beszélgetnek az online lehetőségekről. A sok szót még több szó követi, hiszen jön a Gólem Színház és kulturális sikertermékük, a már jól ismert Narancsrevü, igazi best of válogatás a lapunk és online felületünk írásai által ihletett revüszámokból. És persze slam poetry, hisz nincs irodalmi est slam poetry nélkül. A teljes program itt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.