Morricone az Arénában

  • 2014. február 7.

Snoblesse

Most épp maga a mester vezényli a Volt egyszer egy Vadnyugatot.

Se szeri, se száma a hazai filmzenekoncerteknek. Az efféle matinékról az Oroszlánkirály éppúgy nem hiányozhat, mint az olasz maestro, Ennio Morricone valamelyik westernmuzsikája. Hát persze, hogy aki a közönség kedvében akar járni, s az efféle rendezvények mind abban akarnak járni, a Volt egyszer egy Vadnyugatot nyomja. A mostani koncertnek az a különlegessége, hogy maga Morricone vezényli saját szerzeményeit (sajnáljuk, de Oroszlánkirály nem lesz). Reméljük, minél többet játsszák majd a vadnyugati tételeket, s minél kevesebbet például a Sorstalanságot, melynek zenéjéről kritikusunk nemes egyszerűséggel így nyilatkozott: „A filmet sokan megnézik majd (nézték eddig is), lesz iránta külországi érdeklődés, és bizonyára szépen fogy Morricone CD-je (bár, ha van személyes pokol, akkor az enyémben örökké szólni fog a pánsíp).”

false

És ha már a mester személyesen is tiszteletét teszi Budapesten, idézzük fel, mit mondott a Narancsnak adott interjújában pályája hajnaláról:

Leone és Morricone

Leone és Morricone

 

„Az a hajdani fiatalember, aki voltam, leginkább a komoly múzsa felől érezte magát csábíthatónak. Híres koncertzongoristának, karmesternek és zeneszerzőnek képzeltem magam. De azokban az időkben nagyobb kereslet mutatkozott az alkalmazott zene területén, így a rádiónál, a színháznál és a filmnél. Eredetileg úgy gondoltam, hogy néhány évig teszek egy kitérőt a könnyebb műfaj irányába, majd visszatérek a koncertpódiumokra. Nem így történt. De nem bántam meg.”

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.