Nők, gazpacho, szex, Almodóvar

  • 2014. január 6.

Snoblesse

Dermedési pont – Rába Roland rendezése a Thália Színházban.
false


„Elsősorban Pedro Almodóvar nőalakjai inspirálnak, mert nagyon szélsőségesek: egyszerre tragikusak és megigézőek, fájdalmasak és kiszolgáltatottak. Jó lenne egy ilyen történetet színházi formában, magyar nőkkel megvalósítani. Olyat, hogy röhögés közben a gyomra is összeszoruljon az embernek.” Rába Roland nem is hagyta másra a megvalósítást, rendezőként maga fogott bele a K.V. Társulattal, hogy megvalósítsa a keserédes pesti pedrót, egy nagyon mai, nagyon pesti, nagyon nőkről szóló, nagyon almodóvari színekkel kikevert dramédiát. A Dermedési pont főszereplői Stefi, Klaudia, Berta és egy magyar konyha, mely szinte minden szögből úgy fest, mint egy forgalmas, női zsivajtól hangos átjáróház.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.