N.O.M. & Mussurunga & dieb13

  • 2012. május 29.

Snoblesse

Bolondok hajója: egy csapat orosz és néhány osztrák – együtt fognak zavart kelteni az erőben.


A N.O.M. már valóságos intézménynek számít a szentpétervári zenei/művészeti világban – valóságos hazajáró lelkek ők: már ami budapesti fellépéseiket illeti. Az oroszok avant/rockkal keretezett, táncosokkal, jelmezes fellépőkkel gazdagított zenés színháza rendre meghódítja a lelkes koncertlátogató publikumot. Ráadásul ezúttal bővített kiadásban érkeznek: először lesz velük a színpadon énekesnő, és megosztja velük a pódiumot Alexander Liver (eredeti nevén Dmitrij Tyihonov), a genfi opera szólistája is, akinek bosso profundo (a legmélyebb basszus) orgánuma már magában is kuriózum. Már csak ezen a ponton csatlakozik hozzájuk a két Fuckhead-tag alapította osztrák „szupergrupp”: az itt leginkább hangkovácsként közreműködő Sigi Anger ugyanis civilben a bécsi opera kórusában énekel, a változatosság kedvéért szintén basszus hangnemben. Ezúttal Didi Bruckmayr társaságában gyártja majd elképesztő, vetítéssel és kántálással kísért indusztriális hangulatú, néha breakcore-ba hajló hangkollázsait – a jelen levő szerencsés közönség nagyobb épülésére. A harmadik fellépő a kísérletező elektronikus művész dieb13 – nos, ő sem fog kilógni a sorból. Az estre a belépés ingyenes – ám ehhez előzetes regisztráció szükséges!

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.