Sóley & Sin Fang az A38-on

  • 2012. május 29.

Snoblesse

Finom, mint a vulkán pora: két fiatal, nagyon tehetséges izlandi, avagy híradás a zene szofisztikáltabb oldaláról.


Sóley Stefánsdóttir a tavalyi év egyik titkos felfedezettje: We Sink című, még ősszel (a berlini Morr Music kiadónál, ahol többek között Lali Puna és a honfitárs múm adja ki lemezeit) megjelent albuma méltán aratott sikert – s azóta a koncertszínpadokat is meghódította már. Titka látszólag egyszerű: takarékos és gusztusos hangszerelés mellett (az elektromos zongora rendre főszereplő!), a feltétlenül szükséges elektronikus hangbűvészkedés bevetésével, kristálytiszta hangon, megkapó tónusban énekli finoman megformált, távolról talán folkpopnak nevezhető és maximálisan fülbemászó dalait. Nem is jön egyedül, hiszen aznap este önálló produkciójával a közönség elé áll egykori zenekari társa a Seabear együttesből. Sin Fang, eredeti nevén Sindri Már Sigfússon négy éve lépett szólópályára, tavaly már a második albumát adta ki Summer Echoes címen (amúgy szintén a Morr Musicnál). Az erősen pszichedélikus hatású, jóféle elektronikával megbolondított, Sin Fang vokáljával gazdagított indie/folk zenei hangulatok alighanem a honi koncertlátogató publikumot is lenyűgözik majd.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.