Olasz filmhét: A tábornok és a gólya

  • 2012. november 9.

Snoblesse

Munkás-művész szerelem az olasz film nagyjaitól.


Olaszországban – hazánkkal ellentétben – nem állt le a filmgyártás, ezért igen gazdag kínálatot tudnak felmutatni a 2011–2012-es termést bemutató X. Közép-európai Olasz Filmfesztivál keretében. Ma este a munkásosztály és a művészvilág ad randevút egymásnak, A tábornok és a gólya című dolgozatban ugyanis egy megözvegyült munkásember szeret bele egy ágrólszakadt művészbe! Ilyen is csak a filmekben (vagy néha a valóságban) tud megtörténni! Minthogy a rendező Silvio Soldini, aki Bruno Ganzból is kihozta anno a vígjátéki színészt a Tangó és tulipán című napfényes semmiségben, alighanem ezúttal sem kell véresen komoly drámára számítani. Akikre viszont lehet számítani: Alba Rohrwacher, aki nemrégiben A prímszámok magányában alakított nagyot, és Luca Zingaretti, aki pedig Perlascát adta egy magyar–olasz koprodukcióban. A rendező személyesen is részt vesz a fesztiválon. A filmeket olasz nyelven vetítik, magyar nyelvű szinkrontolmácsolással vagy angol felirattal.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.