Otto von Schirach az A38-on

  • 2012. november 12.

Snoblesse

Egy jókedvű őrült, egy magyar legenda – meglesz az esténk szerdára is!


Otto von Schirach neve bizonyosan nem ismeretlen az értő hazai publikum előtt, legalábbis 2007 forró nyara óta, amikor minden idők egyik legsúlyosabb szigetes koncertjét celebrálta a fékezhetetlen dobos, 666 Cent társaságában. Az idén krisztusi korba lépő fiatalembert minden további nélkül nevezhetjük az elektronika Frank Zappájának, jóformán minden extrém zenei műfajba belekóstolt: vérfagyasztó humorral, hatalmas adag (ön)iróniával és nagyvonalú kreativitással dobálja egymásra a breakcore, jungle, gabber, IDM és hasonszőrű, kissé extrém műfajok bombasztikus kliséit. A követhetetlenül kacskaringózó életmű egyik fontos pillanata volt, amikor Mike Patton felfigyelt a neki elküldött 38 OVS-számra – a feladó hamarosan Patton kiadójánál, az Ipecacnél kötött ki.


A hihetetlen, de leginkább mókás jelmezekben, elképesztőnek szánt kellékekkel fellépő művész fejletépős estjeinek gyakori vendége 666 Cent, civilben egy szerény budapesti fiatalember, Pándi Balázs, aki élő dobolással kíséri az intenzív breakcore-zúzdát. A duó a Sziget mellett letarolta a Bangface Weekender, Dour, Avant Music és Warehouse Project fesztiválokat, úgyhogy itt az idő előszedni a szekrény mélyén porosodó Lugosi Béla-, Tulipános Fanfan- és Zorro-jelmezeket, guminőket, huszáregyenruhákat és térdszalagrendeket, mert a hónap tán legkeményebb bulijára van kilátás. Ráadásul hősünk ezúttal vadonatúj műsorral érkezik! A napokban jelent meg friss nagylemeze, amelyen von Schirach egy Supermeng nevű szuperhős jelmezébe bújva veszi fel a szuper-szónikus harcot az Annunaki Hüllőrend Földünket és természetesen a galaxist fenyegető tagjaival. Ehhez szükség volt egy új zenei stílus kitalálására is, ami nem más, mint a mengstep. Az album e titáni küzdelem plasztiklenyomata, a koncert pedig a már megszokott – bár megszokhatatlan – módon mutatja be Supermeng, azaz Otto von Schirach nem evilágról való erejét.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.