Orquesta Buena Vista Social Club® featuring Omara Portuondo

  • 2012. július 10.

Snoblesse

A kubai zene nagykövetei ezúttal a VeszprémFesten tartanak zenés, nagykövetségi fogadóórát.


Másfél évtizede történt, hogy Wim Wenders zenés dokumentumfilmjének hála, a fél világ szerelembe esett a Buena Vista Social Club kubai zenészeivel, s azóta, ha szelídültek is a szenvedélyek, nem hűlt ki a kapcsolat: folyamatos igény mutatkozik az évek során egyre csak fiatalodó zenekarra.  Compay Segundo, Ibrahim Ferrer és Ruben Gonzales ugyan égi elfoglaltságaik miatt távozni kényszerültek, de Eliades Ochoától lehet kérdezni, ha történetesen a fiatal Social Club-tagok bármelyike a dicső múlt felől érdeklődne. És lehet kérdezni a nagyszerű Omara Portuondótól is, aki a közelmúltban újra csatlakozott a csapathoz. Néhány éve, budapesti koncertje alkalmával mi magunk is kérdeztünk tőle egy közvetlen, ingigazítással kezdődött találkozáson (szöveg itt). A kubai zene nagykövetei ezúttal a VeszprémFesten tartanak zenés, nagykövetségi fogadóórát.

 

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.