Otello és José Cura Győrben

  • 2016. március 8.

Snoblesse

Karmesteri pálcát ragad a világhírű tenor

És ha már megragadta, el sem ereszti, Verdi Otellójának végéig biztosan nem. De vajon mi késztette arra a nagyszerű tenort, hogy a karmesteri pulpitus felé kacsingasson? Néhány éve nekiszegeztük a kérdést (a teljes interjú itt), és nem is maradtunk válasz nélkül.

false

Magyar Narancs: Tizenöt év fényes énekesi karrier után mi vonzotta a karmesteri hivatás felé?

José Cura: Eredetileg karmesteri és zeneszerzői diplomám van. Valaha abban a hitben éltem, hogy a világ leghíresebb zenekarai élén fogok állni az általam csodált komponisták, főként Beethoven, Brahms, Mahler, Rahmanyinov műveit tolmácsolva. A hangképzés, az éneklés, az előadó-művészet, a színpadi önkifejezés viszonylag későn, harmincéves korom táján jött. Ily módon az én utam tökéletesen eltér azokétól, akik pályafutások bizonyos szakaszában egyfajta megújulási szándékból karmesteri pálcát ragadnak.

A nagy énekest egy 1997-es Otello-alakítás tette szupersztárrá, Buenos Aires-ben pedig nemrég meg is rendezte Verdi művét. Mindezek fényében aligha kétséges, hogy Cura személyében igazi Otello-specialistát üdvözölhetünk Győrben.

Otello szerepében Christian Juslin finn tenor énekel, Desdemonát a francia szoprán Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago figuráját a fiatal olasz bariton Pierro Terranova formálja meg.

Közreműködik  a Győri Filharmonikus Zenekar.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.