És ha már megragadta, el sem ereszti, Verdi Otellójának végéig biztosan nem. De vajon mi késztette arra a nagyszerű tenort, hogy a karmesteri pulpitus felé kacsingasson? Néhány éve nekiszegeztük a kérdést (a teljes interjú itt), és nem is maradtunk válasz nélkül.
|
Magyar Narancs: Tizenöt év fényes énekesi karrier után mi vonzotta a karmesteri hivatás felé?
José Cura: Eredetileg karmesteri és zeneszerzői diplomám van. Valaha abban a hitben éltem, hogy a világ leghíresebb zenekarai élén fogok állni az általam csodált komponisták, főként Beethoven, Brahms, Mahler, Rahmanyinov műveit tolmácsolva. A hangképzés, az éneklés, az előadó-művészet, a színpadi önkifejezés viszonylag későn, harmincéves korom táján jött. Ily módon az én utam tökéletesen eltér azokétól, akik pályafutások bizonyos szakaszában egyfajta megújulási szándékból karmesteri pálcát ragadnak.
A nagy énekest egy 1997-es Otello-alakítás tette szupersztárrá, Buenos Aires-ben pedig nemrég meg is rendezte Verdi művét. Mindezek fényében aligha kétséges, hogy Cura személyében igazi Otello-specialistát üdvözölhetünk Győrben.
Otello szerepében Christian Juslin finn tenor énekel, Desdemonát a francia szoprán Gabrielle Philiponet alakítja, míg Jago figuráját a fiatal olasz bariton Pierro Terranova formálja meg.
Közreműködik a Győri Filharmonikus Zenekar.