6. PLACCC Fesztivál

  • 2012. szeptember 11.

Snoblesse

Vigyázat! A fesztivál ideje alatt szinte bárhol előfordulhatnak művészek a város terein.


Hogy mi fán terem a helyszínspecifikus művészet? Nos, erre a PLACCC Fesztiválnak tucatnyi válasza akad. Helyszínspecifikus művészet az, amikor a Batthyány tér hangjai és zajai kerülnek feltérképezésre, és helyszínspecifikus művészet az is, amikor egy olasz kollektíva szubjektív nyolcker-filmet készít (és az eredményt egy kertmoziban levetíti). Továbbá helyszínspecifikus művészet, amikor egy  funkcióváltó szerkezettel találja szemben magát a a gyanútlan gyalogos és helyszínspecifikus művészet a sgraffito technikával készülő óriás (tűz)falkép is. És mi az, ha nem helyszínspecifikus művészet, ha lehetőség nyílik a város közepén szaunázni! Az viszont már mobiltelefonspecifikus művészet, amikor egy mobiltelefonnal lehet átrendezni a várost - erre és még számos újszerű művészeti megmozdulásra is sor kerül a hatodik PLACCC fesztiválon.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.