Platonov – Apátlanul

  • 2017. január 9.

Snoblesse

Alföldi Csehov-rendezése a Radnótiban.

Tompa Andrea így kezdte kritikáját:

Sok minden, ami a későbbi Csehovban benne van, már itt felvillan: a magát be nem teljesítő tehetség, a nemzedékek közti szakadékok, a nő-férfi viszonyok kietlensége, a vagyoni széthullás és kiszolgáltatottság, a tehetetlenség témája, a jövő hamis reményei.

És így folytatta:

Alföldi nagyon sivár embereket fogalmaz most színpadra: az ember kicsi, azazhogy nincs benne semmi nagyszerű és csodálnivaló, cinikus is, sőt csúnya is, és még el is torzul. Egyetlen olyan emberi kapcsolat sincs, amiben gyöngédség, netán szerelem vagy az együttlét öröme felvillanna.

false

 

Fotó: Dömölky Dániel

A teljes kritika itt olvasható, László Zsolt Platonov-alakítása pedig a Radnótiban tekinthető meg Alföldi Róbert rendezésében.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).