Quimby a nagyszínpadon

  • 2015. július 30.

Snoblesse

Ha bekacsintok hogy mi van / e koszos pornó moziban / látom a bambaság korát / rejszolni át az északát.
false

„Mi haveri alapon, nem profiként kezdtünk el együtt zenélni, ezért a barátságoknak meghatározó szerepe van a közös munkában – mindnyájunknál lehetne jobb muzsikust találni. Lehet valaki nagyon jó zenész, de ha nem lehet vele egy többnapos mikrobuszban zötykölődést kibírni, akkor valószínűleg kifázik egy ilyen csapatból. Nehéz megmondani, hogy miért maradt a Quimby egyben, hogy miért nem esett már szét. Volt olyan is, hogy szétesett. Aztán elindult megint. Úgy kell ezt elképzelni, mint egy hajót, ami néha zátonyra fut, néha léket kap, néha valaki tengeribeteg lesz, néha lázadás tör ki, és lefejezik a kapitányt; mindenféle dolog megtörténhet, a kérdés az, hogy megy-e tovább a hajó. Mindenesetre a kormányzásra nincs bevált recept: sose tudjuk, hogy mi lesz holnap.” Kiss Tibor megrázó szavai ezek (még több szó itt), s bár nincs okunk kételkedni bennük, koncertnaptárjukból ítélve a zenekar tagjai nagyon is tudják, mi lesz holnap, sőt, ennél jóval előbbre is látnak, egészen a Szigeten esedékes koncertjükig.

Egy kis ízelítő a várható szavakból:

Ha bekacsintok hogy mi van
e koszos pornó moziban
látom a bambaság korát
rejszolni át az északát
rajzolni át az arcokat
az ondó szagú vakolat
alatt vas karmokat növeszt
és a fülembe súgja ezt
i am the best markolat.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.