Szemző-retrospektív 1.

  • 2012. május 22.

Snoblesse

A Szemző-életművet annak legértőbb tolmácsolója, maga a szerző mutatja be. Hat estén át.


Egyetlen este alatt bemutatni egy olyan terjedelmes és sokrétű életművet, mint Szemző Tiboré,  lehetetlen vállalkozás lenne, hat részbe azonban talán belefér minden, amit Magyarország egyik legjelentősebb kortárs zeneszerzője az elmúlt évtizedek során letett az asztalra. A Szemző-retrospektív első előadásán három mű hangzik fel filmvetítés-kísérettel, Szemző Tibor és zenekara, a Cinematic Music Company előadásában: az Ez van! és a Láthatatlan történet című darabok arra tesznek kísérletet, hogy Hamvas Béla és Ottlik Géza műveit beemeljék a hazai kortárs zenébe. Az est második részében a Wittgenstein Tractatus című darabot mutatják be.

 

Erre az előadásra érvényes a Magyar Narancs-olvasókártya.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.