Szemző-retrospektív 1.

  • 2012. május 22.

Snoblesse

A Szemző-életművet annak legértőbb tolmácsolója, maga a szerző mutatja be. Hat estén át.


Egyetlen este alatt bemutatni egy olyan terjedelmes és sokrétű életművet, mint Szemző Tiboré,  lehetetlen vállalkozás lenne, hat részbe azonban talán belefér minden, amit Magyarország egyik legjelentősebb kortárs zeneszerzője az elmúlt évtizedek során letett az asztalra. A Szemző-retrospektív első előadásán három mű hangzik fel filmvetítés-kísérettel, Szemző Tibor és zenekara, a Cinematic Music Company előadásában: az Ez van! és a Láthatatlan történet című darabok arra tesznek kísérletet, hogy Hamvas Béla és Ottlik Géza műveit beemeljék a hazai kortárs zenébe. Az est második részében a Wittgenstein Tractatus című darabot mutatják be.

 

Erre az előadásra érvényes a Magyar Narancs-olvasókártya.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.