Háztáji a Szimplában

  • 2012. július 10.

Snoblesse

Le a silány tömegáruval! Őstermelők a romkocsmában. Mi jöhet még? Például élőzene!


Kis lépés a piacok történetében, de nagy lépés a hazai romkocsmák délelőtti programkínálatában a Szimpla kert minden vasárnap jelentkező különkiadása, a háztáji piac. A délelőtti  romkocsma-látogatás hosszú ideig ismeretlen fogalomnak számított a város életében, de amióta életbe lépett a Szimpla rompiaci szisztémája, délelőtt is rendre megtelnek a kocsmaterek – elsősorban persze kosarakkal felszerelkezett, valódi élelmiszerekre vadászó piacozókkal. És ez még nem minden, mert a vasárnapi kocsmapiacozást élőzenei kíséret teszi teljessé, sőt, fejtágítás is folyik, szakmai workshopok és gyerekprogramok is várják az urbánus piacozókat.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.