El-Hasszan Róza a tranzit.hu-ban

  • 2012. július 7.

Snoblesse

Az arab tavasz El-Hasszan Róza és szíriai aktivisták szemével. Műtárgyak és dokumentumok a Majakovszkij 102.-ben.


A tranzit.hu hol a Király utca 102.-be, hol a Majakovszkij utca 102.-be várja a kortárs képzőművészet híveit – ami persze egy és ugyanazon helyszín, de az egyesület egyik vállalása éppen a múlt – azon belül is a rendszerváltás előtti évtizedek – vizsgálata. Ezúttal azonban egész más irányt vesz a vizsgálódás; a Majakovszkij 102.-ben július 10-től augusztus végéig a jelenidejűségé és az arab tavaszé a kiállítótér. Szobroké és rajzoké főleg –  de nem csak El-Hasszan Róza az arab tavasz kapcsán létrejött műtárgyai alkotják a kiállítás anyagát, hanem a több mint egy éve tartó szír forradalom civil megmozdulásainak dokumentumai (interjúk, független médiahírek, szolidaritásra felhívó akciók) is El-Hasszan Róza és szíriai aktivisták válogatásában.18 órától beszélgetés, 20 órától kiállításmegnyitó.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.