Színpadon a szerelem – a Francia Intézetben

  • 2012. augusztus 30.

Snoblesse

A Cherbourgi esernyők rendezőjének első filmjét vetítik Anouk Aimée-vel a főszerepben.


Mielőtt megrendezte volna „a francia film legendás és nemzedékeket andalító, szeretetre méltó szép giccsét”, a Cherbourgi esernyőket (az idézet Bikácsy Gergelytől származik), és ezzel örök időkre belopta magát  a musicalkedvelők szívébe, Jacques Demy a Lolával jelezte létezését. És nem csak a saját, de Max Ophüls, a legendás, de csak kevesek által ismert filmrendező, illetve életműve létezését is – a Lola ugyanis a pályakezdő Demy tisztelgése a Lola Montès és még sok más klasszikus 1957-ben elhunyt rendezője előtt. A Lolát Demy zene nélküli musicalnek nevezte és Anouk Aimée-re osztotta a szerelme visszatérésében reménykedő kabarétáncosnő szerepét. Hogy visszatér-e a tékozló szerelmes (vigyázat, francia filmben vagyunk!), azt nem árulhatjuk el, azt viszont igen, hogy Demy legelső, 1960-ban bemutatott rendezése a Francia Intézetbe tér vissza egy vetítés erejéig.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.