Technokunst: Tommy Four Seven, Truncate

  • 2014. március 13.

Snoblesse

Egy forradalmi este – techno öntve.

Ki tagadhatná, hogy a techno igazi multikulturális színtér: szinte rejtői szituációként szombat este egy helyen találkozik egy arisztokratikus brit, aki lassanként szinte teljesen berlinivé változik; egy Los Angeles-i amerikai, akinek az ereiben viszont latin vér csörgedez; két magyar dj és egy exukrán kőszállító hajó. Ez fog összeállni a márciusi Technokunst attrakciójaként – vélhetően egyetlen önfeledt tombolássá.

Tommy Four Seven

Tommy Four Seven

 

Az itthon túlzás nélkül állíthatóan közönségkedvencnek számító Tommy Four Seven neve tökéletes áruvédjegy: az eredeti zenei világokat teremtő, organikus technójáról, tökéletességig hajszolt hangdizájn- és mixtechnikájáról, valamint magnetikus kiállásáról ismert fiatal dj/producer eddig kétszer lépett fel az A38 hajón, rendre telt házat mozgatva meg. A másik különleges fellépő Kaliforniából érkezik: David Flores hét-nyolc éve szinte rakétasebességgel gyűjti a nemzetközi elismeréseket – hol a nyugati part bombasztikus, dinamikus, EBM-közeli technójából építkező Audio Injection, hol pedig a berlin techno szikárságával és sötétségével operáló, kevésbé kompromisszumkész Truncate álnevek alatt (ezúttal mindkét énjét prezentálni fogja). Két olyan karakteres elektronikus tánczenei előadót hallhatunk, akik szívvel, lélekkel, emellett ésszel és nem kis eredetiséggel prezentálják a modern technót. A vendéglátó Technokunst kollektíva részéről Isu és Dork pakolnak remek zenéket, jó szokás szerint a Kiégő Izzók vetít.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.