Technokunst: Tommy Four Seven, Truncate

  • 2014. március 13.

Snoblesse

Egy forradalmi este – techno öntve.

Ki tagadhatná, hogy a techno igazi multikulturális színtér: szinte rejtői szituációként szombat este egy helyen találkozik egy arisztokratikus brit, aki lassanként szinte teljesen berlinivé változik; egy Los Angeles-i amerikai, akinek az ereiben viszont latin vér csörgedez; két magyar dj és egy exukrán kőszállító hajó. Ez fog összeállni a márciusi Technokunst attrakciójaként – vélhetően egyetlen önfeledt tombolássá.

Tommy Four Seven

Tommy Four Seven

 

Az itthon túlzás nélkül állíthatóan közönségkedvencnek számító Tommy Four Seven neve tökéletes áruvédjegy: az eredeti zenei világokat teremtő, organikus technójáról, tökéletességig hajszolt hangdizájn- és mixtechnikájáról, valamint magnetikus kiállásáról ismert fiatal dj/producer eddig kétszer lépett fel az A38 hajón, rendre telt házat mozgatva meg. A másik különleges fellépő Kaliforniából érkezik: David Flores hét-nyolc éve szinte rakétasebességgel gyűjti a nemzetközi elismeréseket – hol a nyugati part bombasztikus, dinamikus, EBM-közeli technójából építkező Audio Injection, hol pedig a berlin techno szikárságával és sötétségével operáló, kevésbé kompromisszumkész Truncate álnevek alatt (ezúttal mindkét énjét prezentálni fogja). Két olyan karakteres elektronikus tánczenei előadót hallhatunk, akik szívvel, lélekkel, emellett ésszel és nem kis eredetiséggel prezentálják a modern technót. A vendéglátó Technokunst kollektíva részéről Isu és Dork pakolnak remek zenéket, jó szokás szerint a Kiégő Izzók vetít.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”