Technokunst: Tommy Four Seven, Truncate

  • 2014. március 13.

Snoblesse

Egy forradalmi este – techno öntve.

Ki tagadhatná, hogy a techno igazi multikulturális színtér: szinte rejtői szituációként szombat este egy helyen találkozik egy arisztokratikus brit, aki lassanként szinte teljesen berlinivé változik; egy Los Angeles-i amerikai, akinek az ereiben viszont latin vér csörgedez; két magyar dj és egy exukrán kőszállító hajó. Ez fog összeállni a márciusi Technokunst attrakciójaként – vélhetően egyetlen önfeledt tombolássá.

Tommy Four Seven

Tommy Four Seven

 

Az itthon túlzás nélkül állíthatóan közönségkedvencnek számító Tommy Four Seven neve tökéletes áruvédjegy: az eredeti zenei világokat teremtő, organikus technójáról, tökéletességig hajszolt hangdizájn- és mixtechnikájáról, valamint magnetikus kiállásáról ismert fiatal dj/producer eddig kétszer lépett fel az A38 hajón, rendre telt házat mozgatva meg. A másik különleges fellépő Kaliforniából érkezik: David Flores hét-nyolc éve szinte rakétasebességgel gyűjti a nemzetközi elismeréseket – hol a nyugati part bombasztikus, dinamikus, EBM-közeli technójából építkező Audio Injection, hol pedig a berlin techno szikárságával és sötétségével operáló, kevésbé kompromisszumkész Truncate álnevek alatt (ezúttal mindkét énjét prezentálni fogja). Két olyan karakteres elektronikus tánczenei előadót hallhatunk, akik szívvel, lélekkel, emellett ésszel és nem kis eredetiséggel prezentálják a modern technót. A vendéglátó Technokunst kollektíva részéről Isu és Dork pakolnak remek zenéket, jó szokás szerint a Kiégő Izzók vetít.

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”