Technokunst: Tommy Four Seven, Truncate

  • 2014. március 13.

Snoblesse

Egy forradalmi este – techno öntve.

Ki tagadhatná, hogy a techno igazi multikulturális színtér: szinte rejtői szituációként szombat este egy helyen találkozik egy arisztokratikus brit, aki lassanként szinte teljesen berlinivé változik; egy Los Angeles-i amerikai, akinek az ereiben viszont latin vér csörgedez; két magyar dj és egy exukrán kőszállító hajó. Ez fog összeállni a márciusi Technokunst attrakciójaként – vélhetően egyetlen önfeledt tombolássá.

Tommy Four Seven

Tommy Four Seven

 

Az itthon túlzás nélkül állíthatóan közönségkedvencnek számító Tommy Four Seven neve tökéletes áruvédjegy: az eredeti zenei világokat teremtő, organikus technójáról, tökéletességig hajszolt hangdizájn- és mixtechnikájáról, valamint magnetikus kiállásáról ismert fiatal dj/producer eddig kétszer lépett fel az A38 hajón, rendre telt házat mozgatva meg. A másik különleges fellépő Kaliforniából érkezik: David Flores hét-nyolc éve szinte rakétasebességgel gyűjti a nemzetközi elismeréseket – hol a nyugati part bombasztikus, dinamikus, EBM-közeli technójából építkező Audio Injection, hol pedig a berlin techno szikárságával és sötétségével operáló, kevésbé kompromisszumkész Truncate álnevek alatt (ezúttal mindkét énjét prezentálni fogja). Két olyan karakteres elektronikus tánczenei előadót hallhatunk, akik szívvel, lélekkel, emellett ésszel és nem kis eredetiséggel prezentálják a modern technót. A vendéglátó Technokunst kollektíva részéről Isu és Dork pakolnak remek zenéket, jó szokás szerint a Kiégő Izzók vetít.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."