The Necks, Jü & Kjetil Møster

  • 2014. október 13.

Snoblesse

Ausztrál fúziós kultzenekar és norvég/magyar vegyes válogatott egy progresszív zenei estén.
false

A CAFe Budapest Művészeti Fesztivál egyik egyedülálló zenei eseménye lesz a Magyarországon először fellépő, negyedszázados ausztrál dzsessz-rock-ambient trió, a Necks koncertje az A38 Hajó koncerttermében. A minimalizmust monumentális formává varázsoló, apró, leheletfinom variációkból nagyszabású kompozíciókat létrehozó Necks. Alig találni együttest, ami olyan könnyedséggel bújik ki a klasszikus skatulyákból, mint ez az első pillantásra hagyományos hangszerelésű (zongora-bőgő-dob) formáció: dzsessznek nem elég improvizatív, popnak nem elég könnyed, rocknak nem elég zúzós, kortársnak viszont nagyon is az… A Necks muzsikájának forrásvidéke valahol Philip Glass repetitív minimalizmusa, Brian Eno (vele közös koncertet is adott a trió) ambientje, Tony Conrad „zsongása” környékén lelhető fel.

Előzenekaruk a nagyszerű magyar Jü trió és a norvég szaxofonos, Kjetil Møster közös produkciója lesz, akik többek között hamarosan megjelenő új, közös lemezükről mutatnak be izgalmas kompozíciókat  – esetükben csak ismételni tudnánk múltkori lelkes ajánlónkat.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.