Toy-koncert

  • 2014. március 19.

Snoblesse

A brit pszichedelikus rock új hullámának remek képviselője a Városliget szélén.
false

A brightoni, öttagú Toy még 2010-ben alakult korábbi, kevésbé sikeres formációk (például a regényes nevű Joe Lean & The Jing Jang Jong) romjain. A klasszikus acid rock, a német kraut, a korai elektronikus zene és a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának shogaze gitárzenéjét ötvöző zenekar kezdetben arról híresült el, hogy ők nyitottak a Horrors turné estjein, de nemsokára saját jogon is elismerést vívtak ki maguknak. A gitárzúzás, a spanyol Alejandra Diez billentyűs által szolgáltatott analóg, szinte túlvilági hangulatú szintifüggöny, Charlie Salvidge metronóm pontosságú dobolása által diktált motorikus ütemek olvadnak össze néha egészen valószínűtlenül szép melódiákkal (mint például itt) – és akkor nem beszéltünk még Tom Dougall gitáros-énekes (akinek nővére a többek között a Pipettes-ben is szerepelt Rose Elinor Dougall) stílusos, néha Syd Barrettet idéző, jól odatett vokáljáról.

A Toy 15 hónap leforgása alatt két remek albumot is letett az asztalra (a bemutatkozó lemezről itt, a tavalyi Join The Dotsról pedig itt írtunk), és ennyiből remek koncertprogram is kikerekedik – pláne egy olyan zenekartól, amely olyannyira az élő hangzás híve, hogy még a lemezfelvételhez is a stúdióba cipeltettek egy füstgépet! Füst, fények és hangerő terén aligha lesz hiányunk, s ehhez még remek dalok sorát prezentálják nekünk, alighanem kirobbanó energiával.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.