Minden héten forradalom – Magyar Narancs-könyvbemutató!

  • 2014. március 21.

Snoblesse

Forrón ajánljuk magunkat: egy Narancs-könyv bemutatója közeleg!
false

Amint az világszerte, de lapunk olvasóinak körében legalábbis minden bizonnyal közismert, a Magyar Narancs vezércikkeit hétről hétre nemes egyszerűséggel A szerk. jegyzi.

De kicsoda A szerk.? És hány feje van? Miért három, ha valójában legalább 7, de voltaképpen csak egy?

Megannyi különös kérdés, amelyre A szerk. 2010–2014 közötti terméséből válogató, frissen megjelenő könyv, a Minden héten forradalom bemutatóján a rovat főszereplői (Bojtár B. Endre, Bundula István és Turcsányi Sándor) fognak választ adni a Toldi moziban.

Aki kérdez: Sándor Erzsi.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.