Vasárnapi gyerekek

  • 2013. augusztus 13.

Snoblesse

Tolnai Klári és Adolf Eichmann egy színpadon.
false

„Ha a Vígszínházba karikás szemmel, fáradtan megy be az ember, megszólják, míg mondjuk az Örkényben vagy Mundruczó Kornéléknál azt mondták, gyere, igyál egy kávét. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Víg rosszabb hely, de ott mindig jól fésültnek kell lenni” – mutatott rá a pesti kőszínházak fésültségi szokásaira a Narancsnak adott interjújában Szemenyei János színművész-zeneszerző, s csak találgatni tudunk, milyen lehet a helyzet a Kecskeméti Katonában, ahol a Szemenyei főszereplésével és zeneszerzői közreműködésével készült Vasárnapi gyerekek című előadás látta meg a napvilágot. Az író-rendező Réczel Tamás műve családregény a javából, melyben megfordul gróf Almásy László, Tolnai Klári, Adolf Eichmann, Horger Antal és megfordul benne Goldstein Emánuel is, aki ugyanúgy lehet hithű kommunista, mint vallásos zsidó ember, a történelem megreformálója vagy éppenséggel annak szenvedő alanya. Az sem kizárt, hogy egy százszeretős férjről van szó, aki itt volt a huszadik század minden fontos eseményénél – szóval, csupa talány, ahová csak nézünk –, a megoldás az Átrium Film-Színház színpadán.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.