Vasárnapi gyerekek

  • 2013. augusztus 13.

Snoblesse

Tolnai Klári és Adolf Eichmann egy színpadon.
false

„Ha a Vígszínházba karikás szemmel, fáradtan megy be az ember, megszólják, míg mondjuk az Örkényben vagy Mundruczó Kornéléknál azt mondták, gyere, igyál egy kávét. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Víg rosszabb hely, de ott mindig jól fésültnek kell lenni” – mutatott rá a pesti kőszínházak fésültségi szokásaira a Narancsnak adott interjújában Szemenyei János színművész-zeneszerző, s csak találgatni tudunk, milyen lehet a helyzet a Kecskeméti Katonában, ahol a Szemenyei főszereplésével és zeneszerzői közreműködésével készült Vasárnapi gyerekek című előadás látta meg a napvilágot. Az író-rendező Réczel Tamás műve családregény a javából, melyben megfordul gróf Almásy László, Tolnai Klári, Adolf Eichmann, Horger Antal és megfordul benne Goldstein Emánuel is, aki ugyanúgy lehet hithű kommunista, mint vallásos zsidó ember, a történelem megreformálója vagy éppenséggel annak szenvedő alanya. Az sem kizárt, hogy egy százszeretős férjről van szó, aki itt volt a huszadik század minden fontos eseményénél – szóval, csupa talány, ahová csak nézünk –, a megoldás az Átrium Film-Színház színpadán.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.