Simon Eskenazy őrült szerelmi története

  • 2013. augusztus 13.

Snoblesse

A zsidó zenész és a muszlim nőimitátor. Zilbermann & Zylberstein produkció!
false

Régóta sejtettük már, de kimondani sosem mertük; szóval, úgy tűnik, a klarinétosok élete sem egy habos torta. Ezt látszik alátámasztani a Simon Eskenazy őrült szerelmi története című francia és franciás film is, melyben a címszereplőnek kisebb dolga is nagyobb annál, mint hogy befejezze készülő lemezét. Akik a lemezfelvételt komplikálják: egy beteg anya, egy hirtelen felbukkanó exfeleség, egy tízéves fiúgyermek, és Raphaël, a végzet férfinek született asszonya, akinek Simon Eskenazy nem tud ellenállni. Miként azt Oscar Wilde mondta: mindennek ellen tudok állni, kivéve a kísértésnek – úgy látszik, a klarinétvirtuózok is így vannak ezzel. Jean-Jacques Zilbermann filmjében újra láthatjuk régi ismerősünket, a Mina Tannenbaum óta szívünkbe zárt Elsa Zylbersteint.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.