Simon Eskenazy őrült szerelmi története

  • 2013. augusztus 13.

Snoblesse

A zsidó zenész és a muszlim nőimitátor. Zilbermann & Zylberstein produkció!
false

Régóta sejtettük már, de kimondani sosem mertük; szóval, úgy tűnik, a klarinétosok élete sem egy habos torta. Ezt látszik alátámasztani a Simon Eskenazy őrült szerelmi története című francia és franciás film is, melyben a címszereplőnek kisebb dolga is nagyobb annál, mint hogy befejezze készülő lemezét. Akik a lemezfelvételt komplikálják: egy beteg anya, egy hirtelen felbukkanó exfeleség, egy tízéves fiúgyermek, és Raphaël, a végzet férfinek született asszonya, akinek Simon Eskenazy nem tud ellenállni. Miként azt Oscar Wilde mondta: mindennek ellen tudok állni, kivéve a kísértésnek – úgy látszik, a klarinétvirtuózok is így vannak ezzel. Jean-Jacques Zilbermann filmjében újra láthatjuk régi ismerősünket, a Mina Tannenbaum óta szívünkbe zárt Elsa Zylbersteint.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.