Voyager 3

  • 2015. április 29.

Snoblesse

Mission is Possible – nem Tom Cruise, hanem a Tünet Együttes előadásában.

A Tünet Együttes lekörözte a NASA-t, és ha minden jól megy, ma útjára bocsátja a Voyager 3-at.

false

A kilövés előtt a produkció az alábbi információkat tartja fontosnak megosztani a Földön maradókkal:

1. A Voyager 2 űrszondát 1977-ben lőtték föl Floridában, a Voyager 1-et pedig 15 nappal később indították útnak ugyaninnen.
2. Az aranylemez a Voyager 1 és 2 fedélzetén elhelyezett időkapszula, ami a földönkívülieknek visz hírt a világunkról.
3. A szökési sebesség az a küszöbsebesség, mellyel a test legyőzi a Föld gravitációs erejét, és képes tőle elszakadni.
4. Az évszakok kialakulása a Föld Nap körüli mozgásának és a tengelyferdeségnek a következménye.

A Voyager 3 legénysége Bánki Gergely, Czakó Máté, Gergely Katalin, Gőz István, Stork Natasa, Szász Dániel, Valcz Péter, valamint Závada Péter költő-slammer, aki dramaturgként vesz részt az aranycsip szövegének összeállításában.

Az előadásra a Narancs Olvasókártya érvényes.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.