2100 Bayern-szurkoló utazna Budapestre az Európai Szuperkupa-mérkőzésre

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 20.

Sport

A drukkereknek kötelezően negatív koronavírusteszttel kell rendelkezniük. A Sevillát csak 500 szurkolója kíséri el a csapatot Budapestre.

Körülbelül 2100 szurkoló szeretné elkísérni a Bayern München labdarúgócsapatát Budapestre, a Sevilla elleni csütörtöki Európai Szuperkupa-mérkőzésre.

Az aktuális számról Karl-Heinz Rummenigge, a bajor klub elnöke számolt be vasárnap a Sky tv-csatornán.

"A drukkereknek kötelezően rendelkezniük kell negatív koronavírusteszttel" – hangsúlyozta a Bajnokok Ligája-győztes egyesület vezetője. A csapat szimpatizánsai hétfőn és kedden ellenőriztethetik magukat a klub költségén.

A Bayern München vezetőedzője, Hansi Flick nem ért egyet a meccs megrendezésével, miután a Robert Koch országos közegészségügyi intézet járványügyi szempontból rizikós területnek minősítette Magyarországot.

"Ez is egy olyan dolog, amit az ember nem teljesen ért. De nem mi hozzuk a döntéseket, hanem mások" – utalt az Európai Labdarúgó Szövetségre (UEFA).

Az Európai Szuperkupa-mérkőzés csütörtökön 21 órakor kezdődik a Bayern München és az Európa-liga-győztes Sevilla FC csapatai között. A koronavírus-járvány kitörése óta ez lesz az első találkozó az UEFA versenyrendszerében, amelyre beengednek nézőket.

A Puskás Aréna nézőtéri kapacitásának harminc százalékában lehetnek szurkolók, ez 20 ezer nézőt jelent. Mindkét csapat részére három-három ezer jegyet biztosított az UEFA, a fennmaradó jegyek megvásárlására a lehetőséget pedig kisorsolta a beérkezett több tízezer igénylésből. A Sevilla 2500 jegyet visszamondott, és bejelentette, hogy csak 500 szurkolója kíséri el a csapatot Budapestre.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.