Interjú

„Amikor először láttam játszani”

Esterházy Mátyás labdarúgóügynök

  • Simon Andrea
  • 2020. december 16.

Sport

Az ő ügynöksége képviseli a legértékesebb magyar futballistát, Szoboszlai Dominikot. Már gyerekkorban igyekszik megtalálni a tehetségeket, a játékosaival pedig nem köt szerződést. A szakma titkairól beszélgettünk vele, és arról, hogy milyen jövőt lát a sztárja előtt.

Magyar Narancs: A nagybátyád, Esterházy Márton azt mesélte, nem bírta elviselni, hogy kapus lettél. Te erre emlékszel?

Esterházy Mátyás: Igen, sokáig tényleg le akart beszélni, de a kedvemet nem tudta elvenni. Nekem nagy dolog volt, hogy Marcival fociz­hattam (29-szeres válogatott, háromszor nyert bajnokságot a Honvéddal, játszott az AEK Athénban és a Panathinaikoszban, gólt lőtt a braziloknak – a szerk.). Egy hintaállvány volt a kapu, oda rugdosott, és ha berúgott a sövénybe, azt nem úgy fogtam föl, hogy vége a világnak, hanem kértem, rúgja el újra. Kilencévesen édesapám egyik barátja vitt el magával egy edzésre, január volt és egyméteres hó a BVSC pályáján. Megkérdezték, ki akar beállni a kapuba, én jelentkeztem. Nem hiszem, hogy ez a választás tudatosan a futás ellen irányult volna, de ott ragadtam és nagyon szerettem. Kapuban lenni kvázi egyéni sportág, külön edzésekkel. Tehetség szempontjából amúgy elég limitált voltam. Nagyon akartam, szerintem sokat is tettem azért, hogy magas szinten tudjak védeni, eljutottam az NB I-ig, de végül azt a tanulságot vontam le, hogy ez nem az a szint, amit én szeretnék. Nem a futballtól, hanem az élettől. És akkor eldöntöttem, hogy abbahagyom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.