Bronzért játszhat a férfi vízilabda-válogatott az olimpián

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. augusztus 6.

Sport

Az elődöntőből a görög csapat jutott a döntőbe, miután 9-6-ra verte a magyar válogatottat. 

A magyar férfi vízilabda-válogatott 9-6-os vereséget szenvedett a görög csapattól - amely a csoportkör nyitányán 10-9-re legyőzte a magyarokat - a tokiói olimpia elődöntőjében, így vasárnap a bronzéremért játszhat. 

Märcz Tamás együttese a mérkőzés nagy részében kiválóan védekezett, ugyanakkor támadásban nem volt hatékony, és néhány hiba elegendő volt a görögöknek ahhoz, hogy szinte végig vezetve diadalmaskodjanak.

A magyar válogatott vasárnap közép-európai idő szerint 6.40-kor a Szerbia-Spanyolország elődöntő vesztesével játszik majd a bronzéremért.

A görögök történtük során először játszhatnak olimpia döntőt, míg a magyarok a 2008-as pekingi diadal óta első érmüket szerezhetik.

Toki? 2020 - F?rfi v?zilabda - Magyarorsz?g-G?r?gorsz?g

 
Märcz Tamás szövetségi kapitány magyaráz a játékosoknak
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A ráúszásnál Manhercz elhozta a labdát, de aztán sorra maradtak ki a helyzetek mindkét oldalon. Az első gólra több mint hat és fél percet kellett várni, azzal a találattal a görögök szereztek vezetést, majd hamarosan megduplázták az előnyüket, de a negyed vége előtt Vámos volt eredményes, így lőtávolon belül maradt a válogatott (1-2). Märcz Tamás előzetesen kevés gólos, nagy taktikai csatát hozó mérkőzésre számított, és várakozását az első nyolc percben látottak alá is támasztották.

A második felvonás sikertelen magyar akcióval, valamint görög találattal indult, aztán Zalánki lőtt nagy gólt távolról (2-3). Ezután hosszú percekig megint a védelmekről szólt a meccs, még úgy is, hogy néhány lövés a kapufán csattant. Tíz másodperccel a dudaszó előtt a magyarok előtt adódott lehetőség fórban, de a rivális újfent kivédekezte a támadást.

A nagyszünet után a görögök támadhattak először, de nem sikerült növelniük a góljaik számát. A másik oldalon egy türelmesen végigjátszott akció végén Pásztor vette be az ellenfél kapuját, erre azonban az ellenfél viszonylag hamar - fórban - válaszolni tudott. A következő akciónál a magyarok kerültek emberelőnybe, ekkor Märcz Tamás időt kért, a támadást pedig Manherczre játszották ki, aki nem hibázott a befejezésnél (4-4). Egy perccel a játékrész vége előtt megint a görögök találtak be fórban, erre pedig a Märcz-csapatnak a szünetig nem volt válasza.

A zárónegyed görög akcióval indult, abból gól nem született, a másik oldalon viszont Manhercz villant újból, ezzel ismét egyenlő volt az állás (5-5). Védekezésben hibáztak a magyarok, így az ellenfél megint vezetett, az ellentámadást pedig kivédekezte. Emberelőnyhöz jutva időt kértek a görögök, majd végigvitték az eltervezett akciójukat, melynek végén kétgólosra növelték a különbséget (7-5). Varga Dénes bombagóljával zárkózni próbáltak a magyarok, de a rivális azonnal válaszolt. A folytatásban Märcz játékosainak nem sikerült áttörni az ellenfél védelmét, míg a görögök háromgólosra növelték a különbséget két perccel a vége előtt (9-6). 

"Nem tudtuk megragadni ezt a lehetőséget, de a görög csapat kiválóan játszott, remekül védekezett. Ilyenkor mindig azt kívánom, hogy azok, akik minket kiejtettek, nyerjék is meg a tornát, mert az igazolja, hogy jogosan kaptunk ki" - nyilatkozta Varga Dénes. A csapatkapitány kiemelte, igyekeztek feltörni az ellenfél védelmét, de a görögök jól reagáltak minden próbálkozásukra. "Aki szembejön velünk két nap múlva, az ellen nyerni szeretnénk, hogy hazavihessük a bronzot" - tette hozzá Varga.

Märcz Tamás úgy vélte, a rivális pontosan támadott, miközben jól zárt vissza, és a magyaroknak nem sikerült gyorsabb játékra kényszeríteni ellenfelét. "Különösen a védekezésük volt emberfeletti, nem tudtunk jó tempóban kapura lőni, néhányszor gyorsabban és fantáziadúsabban kellett volna forgatni az emberelőnyöket, emberhátrányokat" - fogalmazott a kapitány, aki szerint abban még fejlődnie kell a válogatottnak, hogy ezekben a helyzetekben jobban reagáljon.

"Kikapcsoltuk a gólszerzésben eddig jeleskedő három játékosukat, de előlépett egy olyan, akitől nem várta senki, hogy most négy gólt lő. Nagyon jó görög csapattól kaptunk ki, minden elismerésem, megérdemelten jutottak döntőbe, legközelebb szeretném, ha legyőznénk őket" - tette hozzá Märcz, aki szerint akár a szerb, akár a spanyol együttes lesz az ellenfél a bronzmérkőzésen, minden tudásukra szükség lesz a győzelemhez.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.