Huszonnyolc év után ismét elődöntőben az angol válogatott

  • Narancs.hu/MTI
  • 2018. július 7.

Sport

2-0-ra győzték le a svédeket, az elődöntőben az esti Oroszország-Horvátország mérkőzés győztesével kerülnek majd szembe.

Anglia 2-0-ra legyőzte Svédországot az oroszországi labdarúgó-világbajnokság első szombati negyeddöntőjében, Szamarában, így története során harmadszor szerepelhet az elődöntőben.

A találkozót két fejesgól döntötte el: a 30. percben Harry Maguire, az 59.-ben Dele Alli vette be a rivális kapuját. Gareth Southgate együttese harmadszor nyert a vb-n és először nem kapott gólt.
A két válogatott 25. alkalommal találkozott egymással, kilenc döntetlen és hét svéd győzelem mellett az angolok a kilencedik sikerüket aratták.

false

Az angolok a szerdai, moszkvai elődöntőben az esti Oroszország-Horvátország párharc továbbjutójával mérkőzik. Az 1966-ban világbajnok Anglia legutóbb 1990-ben játszott vb-elődöntőt, akkor végül a negyedik helyen zárt.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.