José Mourinho a parkolóban esett neki az EL-döntőt fújó bírónak

  • narancs.hu
  • 2023. június 1.

Sport

A rómaiak trénere nehezen viselte a vereséget. 

Egy nem túl látványos, a rendes játékidőben elért 1-1-es döntetlen után, a tizenegyes párbajban kapott ki az AS Roma a Sevillától a Budapesten rendezett Európa-liga döntőben. 

Az AS Roma edzője, José Mourinho nehezen viselte a vereséget, Anthony Taylor edzőnek a parkolóban azt mondta, hogy „egy kibaszott szégyen ember, egy kibaszott szégyen vagy”

Tény, hogy a mérkőzés során volt pár megkérdőjelezhető szituáció. Taylor tizenegy sárgalapott osztott ki, és a mérkőzés hosszabbításában a rómaiak védőjét, Roger Ibañezt úgy lekönyökölte Erik Lamela, hogy felszakadt a szája, azonban a játékvezető nem adott az eset után pirosapot. De Taylor egy tizenegyest is befújt a Sevillának, melyet később érvénytelenítenie kellett, miután utólag megvizsgálta az esetet a videóbíróval. Az AS Romának viszont nem fújt be egy tizenegyest, pedig az ellenfél játékosának kezéhez ért a labda a tizenhatoson belül. 

 
José Mourinho, az olasz AS Roma vezetőedzője (j) a labdarúgó Európa-liga döntője, a spanyol Sevilla - AS Roma mérkőzés előtti napon a budapesti Puskás Arénában 2023. május 30-án.
Fotó: MTI/Illyés Tibor
 

Azt már megszoktuk, hogy hatalmas a játékvezetők befolyása a meccseinken, de egy európai kupadöntőben erre nem számítottam

– fogalmazott José Mourinho a mérkőzést követő sajtótájékoztatón a 24.hu beszámolója szerint. „Elég Ibañez szájára nézni, és mindent érteni. Az őt lekönyöklő Lamela tizenegyest rúghatott, pedig ki kellett volna állítani. Amikor Pellegrini elesett, sárga lapot kapott, amikor Ocampos szimulált, nem kapott sárga lapot”.

„Ahogy korábban is mondtam, vagy a kupával távozunk innen vagy holtan. És holtan távozunk. A játékosok hullafáradtak, és én is. Nagyon kemény döntő volt, amelyen szerintem 150 percet játszottunk, intenzív volt a játék, a játékvezető pedig úgy tűnt, mintha spanyol lenne” – fogalmazott karcosan Mourinho. A tréner a mérkőzés után a nézőtérre dobta az ezüstérmét egy Roma-drukker fiúnak. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.