Kiesett a vegyes dzsúdócsapat

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 3.

Sport

Az olasz ellenfél jutott a nyolcaddöntőbe.

Csapatversenyben sem sikerült a javítás a magyar dzsúdósoknak a 2024-es párizsi olimpián. Miután Gercsák Szabina és Tóth Krisztián a legjobb 32, Özbas Szofi, Ungvári Attila, Pongrácz Bence, Vég Zsombor a legjobb 16 között búcsúzott, az 52 kilósok között pedig Pupp Réka bronzmeccset vesztett, a szombati vegyes csapatverseny sem zárult sikerrel.

Közvetlenül az olimpia előtt nyilatkozott Tóth László, a Magyar Judo Szövetség elnök a várakozásairól. Azt mondta, hogy a párizsi olimpián induló cselgáncscsapat fele éremesélyes – emlékeztet a 444.

 

„Nagyon optimista vagyok. Ez egy nagyon-nagyon erős csapat, fiatalok és tapasztaltabbak együtt, és most először a sportág történetében részt tudunk venni a csapatversenyben is. Mindenki, aki indul Magyarország színeiben, esélyes arra, hogy pontszerző legyen, a csapat fele pedig éremesélyes” – mondta akkor az MTI-nek Tóth László.

Mint a Telex összefoglalójában írja, a szombati csapatversenyben Magyarországot az olaszokkal sorsolták össze a legjobb 32 között. +90 kilóban a sérült vállú Vég Zsombor kezdet Gennaro Pirelli ellen, az olasz egy vazaarival nyert, 1-0-s vezetést szerezve az olaszoknak. A második küzdelemben az 52-ről kényszerűségből 57 kilóba fellépő Pupp Réka és Veronica Toniolo jöttek. Egy másodperc híján hétpercnyi verekedés után megdobta Puppot, az ipponnal 2-0-ra növelve az előnyüket.

A folytatás felgyorsult, 73 kilóban Manuel Lombardo szinte azonnal, egy perc után nyert Pongrácz Bence ellen, ezzel az olaszok egy győzelemre kerültek a nyolcaddöntőbe jutástól. Özbas Szofira Kim Polling várt, köztük is aranypont döntött. Az alacsonyabb súlykategóriából fellépő Özbas egy hamar megindított akcióval megverte Pollingot, 3-1-re módosította az állást.

90 kilóban Tóth Krisztián és Christian Parlati találkoztak. Az olasz erősen kezdett, Tóthnak aztán sikerült kicsit visszajönnie a küzdelembe, de 35 másodperccel a vége előtt Parlati egy jó akcióval ippont ért el, ezzel nem csak a küzdelmet, de párharcot is eldöntötte, Olaszország 4-1-gyel jutott tovább.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.