Külföldről nézve gazdasági csoda-kategória a Puskás Akadémia

  • narancs.hu
  • 2020. január 21.

Sport

Szó mi szó, kevesen képesek arra, amire a felcsúti foci.

A civilek zaklatásában, a menekültekkel való riogatásban és a média letarolásában már akadnak Orbán-epigonok a világban, de úgy néz ki, van még mit tanulni tőlünk. Az UEFA sem igazán kapiskálja, hogyan is működik a taópénzek fekete lyuka, a Puskás Akadémia - a G7 szúrta ki, hogy a felcsúti bekerült a legnagyobb nyereséget termelő klubok közé az UEFA éves jelentésében. Sőt: nincs még egy olyan csapat a kontinensen, aki a bevételeket tekintve arányaiban olyan nyereséget termelne, mint a Puskás.

A felcsúti klub 56%-os eredménye után a kétszeres bajnok, tavaly BL-döntőt játszó angol Tottenham is csak kulloghat a maga 39 százalékával. Ha pusztán a nyereséget nézzük, ott sem panaszkodhat a Puskás: 2018-ban elért 29 millió eurós bevételével 19. a listán.

Amivel a G7 szerint az UEFA nem számolt, az a magyar gógyi. A Puskás ugyanis gazdasági szempontból két lábon áll: az egyik a Puskás Futball Club Kft., ami tavalyi 3,6 milliárd forintos bevételével a csapat finanszírozásáért felel; a másik pedig a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány, ami a maga nemében is elképesztő mutatványokra képes: egyik oldalról felfoghatatlan mennyiségű taopénz áramlik belé, a másik oldalt viszont a világon semmi sem keletkezik. Tavaly 13,3 milliárd bevételük volt, 2011 és 2018 között pedig összesen 22,4 milliárd forint adomány és 23 milliárd forintnyi TAO-támogatás érkezett.

Hát csoda, hogy az UEFA nem tudta értelmezni a duplazsebű pénztárcát?

Via 444

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”