Külföldről nézve gazdasági csoda-kategória a Puskás Akadémia

  • narancs.hu
  • 2020. január 21.

Sport

Szó mi szó, kevesen képesek arra, amire a felcsúti foci.

A civilek zaklatásában, a menekültekkel való riogatásban és a média letarolásában már akadnak Orbán-epigonok a világban, de úgy néz ki, van még mit tanulni tőlünk. Az UEFA sem igazán kapiskálja, hogyan is működik a taópénzek fekete lyuka, a Puskás Akadémia - a G7 szúrta ki, hogy a felcsúti bekerült a legnagyobb nyereséget termelő klubok közé az UEFA éves jelentésében. Sőt: nincs még egy olyan csapat a kontinensen, aki a bevételeket tekintve arányaiban olyan nyereséget termelne, mint a Puskás.

A felcsúti klub 56%-os eredménye után a kétszeres bajnok, tavaly BL-döntőt játszó angol Tottenham is csak kulloghat a maga 39 százalékával. Ha pusztán a nyereséget nézzük, ott sem panaszkodhat a Puskás: 2018-ban elért 29 millió eurós bevételével 19. a listán.

Amivel a G7 szerint az UEFA nem számolt, az a magyar gógyi. A Puskás ugyanis gazdasági szempontból két lábon áll: az egyik a Puskás Futball Club Kft., ami tavalyi 3,6 milliárd forintos bevételével a csapat finanszírozásáért felel; a másik pedig a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány, ami a maga nemében is elképesztő mutatványokra képes: egyik oldalról felfoghatatlan mennyiségű taopénz áramlik belé, a másik oldalt viszont a világon semmi sem keletkezik. Tavaly 13,3 milliárd bevételük volt, 2011 és 2018 között pedig összesen 22,4 milliárd forint adomány és 23 milliárd forintnyi TAO-támogatás érkezett.

Hát csoda, hogy az UEFA nem tudta értelmezni a duplazsebű pénztárcát?

Via 444

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.