Lemond az olimpiáról kajakosunk, mert kötelező az oltás

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. július 17.

Sport

A honosított Schmid Julia az első indulónk lett volna szlalomban.

Bár már július 5-én elutazott Tokióba, mégis lemond az olimpiai indulásról a kajak-kenu szlalom szakágban kvótát szerzett magyar Schmid Julia, miután kiderült, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság csak olyan sportolóknak engedi a részvételt, akik védettek a Covid–19 ellen.

A sportoló egyértelművé tette, hogy elhatározásának oka konkrétan ez a MOB-döntés. 

Szlalomban eddig magyar versenyző nem indult. Schmid Julia  az ausztriai Klagenfurtban született. Honosított versenyző, nem számított éremesélyesnek, arra lehetett számítani, hogy tisztesen helytáll a versenyben.  Kiválása után a jövő pénteken kezdődő tokiói olimpiára készülő magyar csapat 173 fős lett.

A MOB elnöksége az MTI-hez eljuttatott közleményében arról ír, hogy a sportoló bejelentése nyomán a nevezést visszavonja, és a történteket nem szeretné kommentálni.

A versenyző a Telexnek korábban azt nyilatkozta, büszke arra, hogy Magyarországot képviselheti az olimpián: „Örülök annak, hogy a magyar szövetséget támogathatom, hogy több fiatalt nyerjenek meg a szlalom szakágnak, amely talán egyszer olyan erős lesz, mint a sprint szakág.”

A leadképen Schmid Julia látható a prágai szlalom kajak-kenu Európa-bajnokságon, tavaly szeptemberben. Fotó: Martin Divisek / EPA / MTI

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.