Másfél órát állt észrevétlenül az olimpiai focimeccs a marokkóiak balhézása miatt

  • narancs.hu
  • 2024. július 24.

Sport

Az igazán szürreális része az a hírnek, hogy a világ azt hitte, lefújták a meccset, pedig a bíró csak félbeszakította. Ráadásul az eredmény is változott.

Bár az olimpia hivatalosan csak pénteken kezdődik, szerdán már elkezdték lejátszani a focimeccseket. Az egyiknek egészen szürreális lezárása lett: még a szakemberek és a nézők is csak az olimpia hivatalos honlapjáról vették észre, hogy az, ami az Argentína-Marokkó mérkőzés végén történt, nem a meccs lefújása volt, hanem csak félbeszakította a bíró a meccset. Ez azért történt, mert a marokkói szurkolók többek közt pirotechnikai eszközöket dobáltak a játékosok felé a lelátóról, néhányan pedig a pályára is berohantak, úgyhogy Glenn Nyberg játékvezető az öltözőbe küldte a két csapatot.

 
Marokkói öröm az első gól után
The Olympic Games / X
 

A buli akkora volt, hogy másfél óráig állt is a meccs hivatalos része, ami viszont már nem 2-2-ről folytatódott, hanem onnan, hogy a bíró az utolsó pillanatban szerzett argentin egyenlítő gólt a VAR segítségével nézte meg. Mivel kiderül, hogy ez lesről született, valójában Marokkó 2-1-re nyert, csak ezt épp a saját szurkolói nem tudták már megünnepelni, hiszen az egyenlítés után balhézni kezdtek. A maradék három percben már nem változott az eredmény. Ezt a teljesen üres stadionban játszották le, ugyanis mindenki hazament, és valószínűleg még a szurkolók is azt hitték, hogy előzőleg lefújták a mérkőzést.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.