Új női világcsúcs a berlini maratonon

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 24.

Sport

Az etióp Tigist Assefa 2 óra 11 perc 53 másodperccel ért célba.

Bár kedvenc versenyén ezúttal is győzött minden idők legjobb maratonfutója, a férfi világcsúcstartó Eliud Kipchoge, 2:02:41-es idejével most nem sikerült megjavítania korábbi eredményét (2:01:09) – jelenti a player.hu.

Az idei Berlin Maraton nem miatta lesz emlékezetes, hanem a női mezőny győztese miatt.

Az etióp Tigist Assefa, aki szintén címvédőként állt rajthoz, most 2 óra 11 perc és 53 másodperc alatt futotta le a távot. 

Assefa az első nő, aki 2:12 alatt teljesítette a maratont.

Az MTI híre szerint a 29 éves futó eredményével nagyot javított a kenyai Brigid Kosgei által Chicagóban elért 2019-es rekordon, amely 2:14:04 óra volt.

Assefa tavaly is diadalmaskodott Berlinben, akkor 2:15:37 óra alatt ért célba. Ezúttal óriási, majdnem hatperces előnnyel győzött a másodikként záró kenyai Sheila Chepkirui (2:17:49 óra), valamint a harmadikként végző tanzániai Magdalena Shauri (2:19:46 ó) előtt.

Női világcsúcsot legutóbb 2001-ben futottak Berlinben, akkor a japán Takahasi Naoko nyert 2:19:46 órás idővel, mellyel ő volt az első, aki 2:20 óra alá vitte a klasszikus távon elért legjobb időt.

A férfiaknál diadalmaskodó kétszeres olimpiai bajnok, Eliud Kipchoge is elért egy rekordot: ötödször győzött Berlinben. A 38 esztendős atléta mögött honfitársa, Vincent Kipkemoi végzett a második, míg az etiópiai Tadese Takele a harmadik helyen. Kipkemoi 2:03:13 óra, Takele pedig 2:03:24 óra alatt ért célba.

Címlapképünk forrása ez a Facebook-oldal

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.