Megvonták a sportlövők ösztöndíját a botrány miatt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. április 1.

Sport

Három hónapig nincs apanázs, mert leégették Magyarországot.

 

Három hónapra megvonta a Magyar Sportlövők Szövetsége Pekler Zalán, Péni István és Sidi Péter Gerevich-ösztöndíját. A Delhiben rendezett világkupán ugyanis a három sportlövő által alkotott magyar csapat nem állt ki a döntőben, mert Péni és Pekler nem volt hajlandó együtt lőni Sidivel.

A két magyar azt állította, a harmadik fegyvere szabálytalan. Sidi egy úgynevezett bipodot erősített a puskájára, nehezékként.

A nemzetközi szövetség technikai ellenőrei szerint ez így szabályos volt – Sidi csapattársai szerint nem.  

 AMagyar Sportlövők Szövetsége kivizsgálta a történteket. Péni és Pekler online formában vállalta a meghallgatást, Sidi azonban nem, inkább egy írásos beszámolót küldött el a bizottságnak a történtekkel kapcsolatban.  

A bizottság arra jutott, hogy a csapat mindhárom tagjának a viselkedése hozzájárult a versenyből való kizárásukhoz, és a versenyzők  „jelentős kárt és presztízsveszteséget okoztak a magyar sportlövészetnek”.

Az ösztöndíj megvonása ellen az érintettek 15 napon belül fellebbezhetnek, az után, hogy megkapják emailben a határozatot.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.