Milák ezüstérmes 100 méter pillangón

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. július 31.

Sport

Európa-csúccsal.

Milák Kristóf Európa-csúccsal ezüstérmet nyert 100 méter pillangón a tokiói olimpián, magyar idő szerint szombaton hajnalban.

A 200 méteren aranyérmes magyar úszó a második legjobb idővel az ötös pályáról várta a finálét, melynek nagy esélyese a 100 méter gyorson győztes Caeleb Dressel volt a mellette lévő négyes pályán. Az amerikai érvényesítette is a papírformát, szokásos remek rajtjával azonnal élre állt és fél testhossz előnnyel fordult a második ötvenre, amelyen egyre jobban megközelítette őt Milák, de már nem tudta utolérni.

A szám kétszeres világbajnoka, Dressel 49.45 másodperces világcsúccsal csapott a célba, öt századot faragott a két évvel ezelőtti vb-n felállított rekordján. Milák Kristóf 23 századdal maradt el tőle, de így is 27 századdal felülmúlta a szerb Milorad Cavic szuperdresszes Európa-csúcsát, amelyet még 2009-ben úszott. Milák a 49.68-as eredménnyel pontosan fél másodpercet javított egyéni legjobbján és egyben az országos csúcson, melyet májusban, a budapesti Európa-bajnokságon ért el.

"Megkönnyebbültem, végre vége. Most büszkeséget érzek, mert ennél többet nem tudtam úszni, úgyhogy szerintem kihoztuk egymásból a legjobbat" - fogalmazott Milák, aki a magyar csapat hatodik érmét, egyben a második ezüstöt szerezte a tokiói játékokon.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.