Ha önnek se tűnt fel, hogy jelenleg egy kiemelten fontos FIFA-világesemény zajlik az Egyesült Államokban, ne hibáztassa magát: a biztos többség tagja. Az idén először 32 csapattal jelentkező klubvilágbajnokság már a sokadik merész – ízlés szerint: hajmeresztő – húzása Gianni Infantino FIFA-elnöknek, de ez lehet az első, ami igazán nagyot üt a renoméján. Úgy tűnik ugyanis, az elmúlt évtizedekben néha szünettel, de amolyan minitornaként lefutott klubvébé ekkora méretben már kuriózumként sem állja meg különösebben a helyét.
Amikor múlt szombaton megkezdődött a FIFA Klubvilágbajnokság, ott volt Lionel Messi, miközben korábbi sztárok – David Beckham, Ronaldo, Kaká, Bebeto, Roberto Baggio és Javier Zanetti – VIP-helyekről nézték az eseményeket a 65 ezres Hard Rock Stadionban Miamiban. A nyitómeccs az amerikai Inter Miami és az egyiptomi Al Ahly mérkőzése volt, hiszen Messi előbbi csapatban vezeti le tartalmas karrierjét. A meccs 0-0 lett, és bár a telt ház összejött, azért ilyen feltételek mellett jó eséllyel bárhol összejönne: a decemberi sorsolás után még 349 dollárért árult jegyek a meccs előtt pár nappal már 67 dollárért keresték gazdájukat, de a Miami Dade College-dzsel való együttműködés keretei közt az intézmény diákjai akciósan vehettek jegyet 4 (!) dollárért. Ez már azután történt, hogy bárki láthatta, jegyek tízezrei voltak még eladók. A többi meccsre jelenleg is 60 dollár körüli összegért árulják a jegyeket, ami ebben az országban finoman szólva sem magas összeg, és valószínűleg az idő előrehaladtával ez is csökkenni fog.

Bár továbbra is a csoportkörök mennek olyan izgalmakkal, mint a Bayern München és az új-zélandi Auckland City meccse, amit a németek 10-0-ra nyertek, olyan nagyon sok néző nincs: a Chelsea és a Los Angeles FC meccsére Atlantában 22 137 néző váltott jegyet a 71 ezer férőhelyes stadionba; hétfőn a Flamengo és az Esperance de Tunis közötti C csoportos mérkőzésen 25 797 szurkoló volt jelen a philadelphiai 69 000 férőhelyes Lincoln Financial Field stadionban, ami 37,4%-os kihasználtságot jelent. Ez persze még nem lenne egyértelmű bukás, ha a FIFA nem úgy harangozta volna be a klubvilágbajnokságot, mintha a világrendszerváltás alapjait tennék le: az Athletic cikke szerint a szövetség 50 millió dollárt költött marketingre annak érdekében, hogy kicsit felpörgessék a jegyek eladását. A FIFA a múlt héten kiadott közleményében azt írta, hogy „nagyszámú nézőre és fergeteges hangulatra számítanak” a versenynek otthont adó tizenkét helyszínen és tizenegy városban, ehhez képest a pályára lévő játékosok sokszor kifejezetten furcsának találták a hangulatot, amiről a szövetség azt is mondta, ez a torna „a klubfuball vitathatatlan csúcsa” lesz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!