Profi munka: nem bírt az esővel a 12,5 milliárdból felújított debreceni stadion, el kellett halasztani a meccset

  • narancs.hu
  • 2018. május 27.

Sport

Még a folyosókon is hömpölygött a víz.

Leszakadt az ég ma délután Debrecenben, és az esőt a város néhány éve felújított stadionja is megszenvedte, a ma délutánra meghirdetett meccset el kellett halasztani. „Felhőszakadás miatt 17 óra helyett 18.05-ig halasztották a DVSC-Puskás Akadémia mérkőzést az OTP Bank Liga 32. fordulójában” – olvashattuk az MTI hírfolyamában. A 24.hu pedig azt írta, hogy a Nagyerdei Stadion játékterét is elöntötte a víz, így negyedórával a kezdő sípszó előtt Bognár Tamás játékvezető és segítői úgy döntöttek, alkalmatlan a pálya a játékra. A víz betört a stadion épületébe is, az öltözőfolyosókon és a játékoskijárónál is több centiméter magasan állt a víz.

false

 

Fotó: MTI/Ruzsa Péter

A stadiont néhány éve újították fel 12,5 milliárdból, 2014-ben, az új létesítmény átadóján Orbán Viktor azt mondta, hogy „a magyar szellem, a tervezők, a mérnökök, a munkások ilyen alkotásokkal teszik ismét naggyá Magyarországot”. A stadiont a beszéd után több lelkész is felszentelte.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy a debreceni stadionban nagyon kevés a néző, ezért diákbulikkal és esküvőkkel igyekeznek növelni a létesítmény forgalmát.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.