Svájc 3-1-re legyőzte a magyar válogatottat az Európa-bajnokságon

  • narancs.hu
  • 2024. június 15.

Sport

Első csoportmeccsén gyenge első félidőt produkált a magyar csapat, s csak a 60. perc környékén támadt föl, de nem eléggé. Marco Rossi szerint a játékosok többsége alulteljesített. 

A magyar labdarúgó-válogatott 1-3-ra kikapott Svájctól a németországi Európa-bajnokság első fordulójában.

Szoboszlaiék az első félidőben keveset tudtak mutatni erényeikről, Duah góljával 12 perc után már vezetett az ellenfél, majd még az első félidő vége előtt lőtt még egy gólt Svájc. Körülbelül 60 perc után kezdett felszabadultabban játszani a magyar csapat, a bal oldalon vált veszélyessé, Sallai Rolandnak voltak kiemelkedő megoldásai, majd Szoboszlai beadásából született Varga Barnabás fejese. Úgy tűnt, hogy a lendület és az időszakos fölény az egyenlítésig is elviszi a csapatot, de Svájc jól élt a kontrákkal a kinyíló magyarok ellen, és kétgólósra növelte az előnyt – írja a Telex.

A magyar válogatott legközelebb szerdán a skótokat 5-1-re legyőző németek ellen játszik, a meccs 18 órakor kezdődik.

Gulácsi Péter

 
 
Gulácsi Péter kapus (b2) és Schäfer András (j2), valamint a svájci Manuel Akanji (b) és Granit Xhaka
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
 

A magyar válogatott szövetségi kapitánya, Marco Rossi szerint nem meglepő módon az volt az oka az Európa-bajnokságon Svájc ellen elszenvedett 3-1-es vereségnek, hogy a svájciak, különösen az első félidőben jobban játszottak náluk. Nem tudtak rendesen rotálni, amit Rossiék megpróbáltak kiabálással közvetíteni, de nem sikerült ezt jól megértetni a játékosokkal. A második félidőben aztán a kapitány szerint jól állták a sarat, helyzeteket is sikerült kialakítani, de amikor olyan gólt engednek az ellenfelüknek, mint a harmadik, azt nehéz kommentálni – írja a Telex.

„Nem láttam túl jó egyéni teljesítményeket,

talán két-három játékost tudnék megnevezni, akik jól játszottak, mindenki más alulteljesített,

és egy Eb-n ennek megfizetjük az árát, különösen mert az ellenfél óriási játékosminőséget képvisel” – mondta az M4 Sport kamerája előtt a kapitány. Rossi szerint ügyesebbnek kell lenniük, védekezésben jobban kell tartani a vonalakat.

 
 
Willi Orbán (j) és a svájci Kwadwo Duah
Fotó: MTI/Illyés Tibor
 

A magyar gólt szerző Varga Barnabás szerint az első félidőben nem volt jó a csapat, a másodikban már megvoltak a helyzetek, az ott mutatott teljesítményre kell építeni – írja a 444.

Sallai szerint az első félidőben lemaradtak az emberekről, sokszor elcsúsztak játékban, ezekből kaptak gólt, a következő mérkőzésen nem követhettek el hasonló hibákat. Nem érti, az első félidőben miért nem sikerült azt a játékot mutatni, mint a másodikban.

A védő Szalai Attila szerint sem védekezésben, sem támadásban nem tudták megvalósítani, amit akartak, sok területet hagytak, ez megbosszulta magát. A második félidőben szerinte más arcát mutatta a csapat, utána

benne volt az egyenlítés a játékban, de mindez kevés volt ma.

Úgy látja, nem voltak kompaktak, egységesek a védekezésben, és ami eddig jellemezte őket, az hiányzott.

Szoboszlai Dominik szerint teljesen más volt a csapat az első félidőben. "Nem mehetsz be úgy egy meccsbe, hogy ajándékba fogod kapni a három pontot. Hogy ide elértünk, azért megdolgoztunk, de ugyanúgy kellene folytatni. Elég sok dolgunk van még, de rajta vagyunk. A második félidő jó volt, nem voltunk megijedve, segítettünk egymásnak" - mondta.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.