Capella kávézó; Angela és barátai, szado-mazo show

Budapesti mazo: Verőfény

  • - sissova -
  • 1997. december 18.

Szex

Az igazi kozmopolita városlakó karácsonyi körsétáját a főterekről idén a mellékutcákra szorult pavilonsorokkal kezdi, majd kimegy valamelyik plazába, esetleg megnéz ott egy meghitt Carpe Diem-szárazjégrevüt, és közben nulla rizikófaktoros, amerikai zsírban készült sült oldalast eszik.

Türelmes a sarkon felbukkanó vicsorgó és vigyorgó drogfogyasztókkal, akik a hidegre való tekintettel dupla adagot nyomnak, elbeszélget a hajléktalanokkal a gyorsfényképezés rejtelmeiről, dob egy százast bablevesre, majd levezetésképp lemegy megnézni egy a magyar homoszexuális-revolúció szerves részét képező szado-mazo show-műsort a Capellában.

Karácsony táján mindenki nagylelkű, aki árul, akár a jóságos cápa bácsi, aki így biztatja áldozatait: "Gyertek ide, kicsi halaim, a számba, majd én megvédelek benneteket." A nép meg belehömpölyög a szájába, menetel bután, csak egy keveset szórakozhasson.

Izzó bróm

false

Hogy néz ki a magyar szado-mazo? Úgy, hogy hiányzik belőle a szado. A kis ostoros ember bőrnadrágban a színpad szélén, a rács mögött legalábbis ezt mondta, és közben folyamatosan zavartan vigyorgott. Elmúlt a fenyegető érzés. Mégsem lesz ez komolyabb, mint a Bádogember megkenése délután a Vörösmarty téren az Olajozottan szép az élet című szórakoztató etűdben. Kellett volna hozni korbácsot. Már előadás előtt is jött ez az alak a kis nevetséges pálcájával, és kacéran simogatta a közönséget, csak mikor hátrafordult, akkor vettük észre, hogy rövid sortjában kissé megereszkedett a hátsója, de ezt még be lehet emelni az ilyen félprofi műsorszolgáltatásba. Úgysem attól éreznénk jól magunkat, hogy kizsákmányoljuk a szép testét. Lehetőség szerint inkább meglátogatjuk a vécét, mert a mellékhelyiségek számos meglepetést rejtenek ilyen estéken, és azok sem zavartatják magukat az ellenkező neműek jelenlétén, akik már döntöttek nemi identitásukról. Azért amikor hárman válaszolunk egyszerre, hogy foglalt, nagy kuncogás hallatszik odakintről, pedig csak vigyorgóparti folyik odabenn, filmekről beszélgetve, néha alibiből öblítünk, gargarizálunk. Nem gond, ezután bárkinek bátran a szemébe lehet itt nézni, legalább befogad a közeg. A tükörnél kicsit rá is játszom. Igazítok. Csak az a két bajszos titkosrendőr ne tévedjen be ide, remélhetőleg nekik még vannak gátlásaik. Jól, csak szomorúan táncolnak a diszkószobában egymástól tisztes távolságra, és néha arra gondolnak, milyen jó másnak.

Nem az a kiköpött Torture Garden

Angela társulata. Maga Angela a legjobb, meg Zsófi, de ők messze nem szadók, inkább önemésztők, akik szeretkezés után titokban, gondolatban rendszeresen keresztre feszítik magukat. Imádni valók. Angela magányos transzvesztita sztár, elegáns, büszke, szomorúan keresi az igazit, és sokkal szebb, mint Marilyn Monroe, aki mellette maximum jegyszedő lehetne a májfoltos testével. A mellei teljesen jók, valódinak tűnnek. Ettől el vagyunk olvadva és meg vagyunk szégyenülve. Õt senki nem veri, ő sem ver senkit, csak szemmel. Időről időre feltűnik mögötte két szép testű, kopasz, meleg pasas, akik, mintha gumibogyószörpöt ittak volna, a legkülönfélébb ritmikus rángatózásokra képesek a testükkel. Ez csak akkor veszti kissé hitelét, amikor a zene elvágólag megszűnik, mint annak idején a Veszna típusú magnóknál, és sűrű hajlongások helyett megsemmisülten oldalognak el, mintha szégyellniük kéne valamit, pedig minden adottságuk megvan a sikerhez, a farkuk sem kicsi. Verni ők sem akarnak senkit, legfeljebb időnként megszorongatják egymás ágyékát. Nagy az izgalom, hogy végre dőljön el, ki lesz a domina, mert különben még a végén ki kell majd sorsolnunk, én pedig csak akkor férek be a rácson, ha lefogy a fejem. Különben még tökön rúgni sem bírnék senkit jó szívvel ezüstvasárnap előtt. Így hát Zsófit nézzük, aki a rácsot szadizza, igaz, azt vérprofin. Akár a Mag-tár nevű hírhedt és cinikus melegbárban is dupla tempóban dobognának a szívek miatta. Csupán az a zavaró, hogy szalonnásak a pupillái. Mellette vonaglik egy alávetett tinédzser, akit a gimiben biztos csúfoltak piknikus alkata miatt, itt pedig egy ártalmatlan, helyes boszorkány, nem jelent veszélyt sem a dominákra, sem a dominókra. Jelenléte engem is megnyugtat.

Síró játék

Elfogyott az őrjítőlé, az utolsó tejes whisky is, mire megjelenik végre a domina és egy szerencsétlen pasas, akit pórázon vezet. Kicsit a Két buta kutyára emlékeztetnek, de senki nem mer nevetni, mert a csaj kezében komoly ostor van. Talán kicsavarta a Télapó kezéből. A dominának hatalmas mellei vannak, és ez az egyetlen dolog, ami néhány farpofán kívül itt leplezetlenül maradt, talán még a metszőfogai. Utóbbiakkal kéne kezdenie valamit szadiügyben, de csak vigyorog. Leteperi a fiút - megjegyzendő, hogy ez a Tilos az Á-ban annak idején bármelyik csajnak jobban ment, gallérnál fogva, sörösüveggel -, megvetően néz rá, a tűsarkú cipője orrát gondosan, néhány milliméterre bevezeti a fiú ánuszába, mire az nyögést mímel. Közben a nő folyamatosan mellé ver. Szerintem ezek testvérek. A helyzetet csak Marlon mentheti meg, aki előad egy kabarétréfát drug queen módra, és amikor csücsörít, gyorsan mindenki összeszorítja a lábát. Az asztalomnál közben az életről beszélgetnek: tapasztalni vagy elolvasni, ez a kérdés. Nem szeretném, ha erről álmodnék.

Reggelre így is kiver a víz, pedig semmit nem láttam, ami kegyetlen, csak olyat, ami szórakoztató, legföljebb azon gondolkodhatnék el, hogy a kacsa is lehet ember, ha jól felönt a garatra. Közben alattomosan átkódoltak. Másképp vagyok Más.

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.

2 forint

„Újabb energiaválság felé robog Európa, ebből kellene Magyarországnak kimaradni, ami nem könnyű, hiszen ami most a magyar benzinkutakon történik, az már felháborító, sőt talán vérlázító is” – e szavakkal indította Orbán Viktor a beígért repülőrajtot indiai kiruccanása után. Hazatérve ugyanis a miniszterelnök szembesült egynémely adatsorral, meg leginkább azzal, hogy, a legendás Danajka néni szavaival élve, „drágulnak az árak”. Az üzemanyagé is.

Kiárusítás

Lassan másfél éve szivárgott ki, hogy az állam egy olyan arab befektetőnek, Mohamed Alabbarnak adná Budapest legértékesebb egybefüggő belterületét, a Rákosrendezőt, aki mindenféle felhőkarcolót képzel oda, egyebek mellett a Hősök tere látképébe belerondítót is.

24 óra

„Megállapodást kellene kötnie. Szerintem tönkreteszi Oroszországot azzal, ha nem köt megállapodást – mondotta Trump elnök a beiktatása utáni órákban Vlagyimir Putyinról, majd hozzátette azt is, hogy „szerintem Oroszország nagy bajba kerül”. Trump azt is elárulta, hogy telefonbeszélgetést tervez az orosz elnökkel, de még nem tudja, mikor. Nemrég azt is megjegyezte, hogy Oroszország egymillió embert veszített az Ukrajna ellen indított háborújában. (Ez a szám az orosz áldozatok felső becslése.)

A Menhir

Bár soha nem jutott a hatalom közelébe, mérgező jelenlétével így is át tudta hangolni a francia közgondolkodást. Több mint fél évszázadig volt elmaradhatatlan szereplője a politikai életnek. Újrafazonírozott pártját lánya, Marine Le Pen, eszmei hagyatékát az alt-right francia letéteményese, Éric Zemmour viszi tovább.

Nehogy elrabolják

Huszonéves nőként lett vizsgáló a magyar rendőrségen, és idővel kivívta férfi kollégái megbecsülését. Már vezetői beosztásban dolgozott, amikor az ORFK-hoz hívták; azt hitte, szakmai teljesítményére figyeltek fel – tévedett. Patócs Ilona A nyomozó című könyve nem regény, hanem egy karrier és egy csalódás dokumentuma.