Baranyi kirúgta a Pinceszínház igazgatóját

  • narancs.hu
  • 2021. január 29.

Színház

Az SZFE-n vállalt tanári állást, csakhogy 2023-ig szerződése volt az önkormányzattal.

Szerződésszegés miatt azonnali hatállyal megszüntette a munkaviszonyát Soós Péternek, a Pinceszínház igazgatójának a kerület polgármestere, Baranyi Krisztina.

Baranyi a Facebookon jelentette be a történteket. Az írja, hogy az önkormányzat csak a sajtóból értesült arról, hogy színházuk, a ferencvárosi Pinceszínház igazgatója főállású oktatónak szerződött a Vidnyánszky-féle SZFE-re.

Mivel azonban Soósnak határozott idejű, 2018-tól 2023-ig tartó vezető állású munkavállalói szerződése van az önkormányzettel, ezért  ezen kívüli munkajogviszonyt kizárólag az Önkormányzat előzetes hozzájárulásával létesíthetett volna. Mivel se mhozzájárulást nem kért, de még értesítést sem adott a munkáltatónak arról, hogy 2021. január elsejével szerződése van az SZFE-vel, ezért Baranyi Soós munkaviszonyát a szerződésszegés miatt azonnali hatályú felmondással megszüntette.

Soós Péter egyébként a színházi munkái mellett például az Űrgammák, a Tűzvonalban vagy a Hacktion rendezője is.

Január 16-án a sajtóból értesültünk arról, hogy színházunk, a ferencvárosi Pinceszínház igazgatója főállású oktatónak...

Posted by Baranyi Krisztina on Thursday, January 28, 2021

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.