Csáki Judit nem kellett a POSZT-nak, a kritikusok bojkottot hirdettek

  • narancs.hu
  • 2015. április 8.

Színház

„Hallgass el! Nem fogunk” – ezzel a címmel írtak nyílt levelet színikritikusok a botrányos döntés után. Ezt közöljük.

Színikritikus kollégánkat, Csáki Juditot a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT, melynek szakmai tulajdonosai a Magyar Színházi Társaság és a Magyar Teátrumi Társaság) nem fogadta el zsűritagként. Csáki Juditot a POSZT tulajdonosainak felkérésére a Színházi Kritikusok Céhe jelölte a zsűribe.

Ezúton fejezzük ki szolidaritásunkat kollégánkkal, akinek mint független kritikusnak nem adnak lehetőséget a versenyprogram véleményezésére. Szolidaritásunkat a hallgatásra felszólított kollégával hallgatással fejezzük ki: azzal, hogy bojkottáljuk a POSZT-ot, az általunk szerkesztett lapokban, blogokban, azokon a felületeken, ahol rendszeres szerzők vagyunk, nem közlünk színikritikát a POSZT programjáról. Bojkottunkkal a közpénzből fenntartott POSZT tulajdonosainak átláthatatlan és szakmaiatlan döntéseire kívánjuk ráirányítani a figyelmet.

Szívesen vesszük további médiumok csatlakozását kezdeményezésünkhöz.

 

Artner Szilvia, Magyar Narancs, szerkesztő, szerző

Herczog Noémi, Színház, Magyar Narancs, szerző

Jákfalvi Magdolna, Theatron, szerkesztő

Jászay Tamás, Revizor, szerkesztő

Koltai Tamás, Színház, főszerkesztő, Élet és Irodalom, szerző

Králl Csaba, Revizor, Élet és Irodalom, szerző

Puskás Panni, Revizor, szerkesztő

Rádai Andrea szerző

Tompa Andrea, Színház, főszerkesztő-helyettes, Magyar Narancs, szerző

(Közben a Narancs levélben fordult a Magyar Színházi Társasághoz és a Magyar Teátrumi Társasághoz, hogy indokolják a döntést. Amint válaszolnak, közzétesszük.)

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.