Eszenyi Enikő azért nem vett részt a hétfői tüntetésen, mert szerinte szakmai úton kell mindent elintézni

  • narancs.hu
  • 2019. december 14.

Színház

Ebben az esetben pedig politikai térbe került a diskurzus.

Azért nem vett részt Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója a hétfői, a független kultúráért, a Fidesz-KDNP törvénymódosítása ellen szervezett tüntetésen, mert meggyőződése, hogy mindent szakmai úton kell elintézni, itt pedig a diskurzus politikai térbe került – mondta az ATV Híradónak adott interjújában.

A Vígszínház igazgatója a szerdán megszavazott új színházi törvényről csupán annyit közölt, hogy a megfelelő szakemberek bevonásával elemzi a kialakult helyzetet.

Úgy fogalmazott, mivel a törvény "Előírja hogy a kormány és a fővárosi önkormányzat által közösen finanszírozott intézmények esetében finanszírozók állapodjanak meg a színházak működési rendjében tehát én, nagyon szívesen állok rendelkezésre hogy, a két fél közötti megállapodás kialakításában hogy úgy mondjam tevőlegesen szívesen részt veszek".

Eszenyi mandátuma a Vígszínház élén jövőre lejár. Erről a tényről azt mondta, hogy ha igényt tartanak a munkájára, akkor természetesen folytatja.

A Gothár-ügyről azt mondta, mint nő és mint színházigazgató elfogadhatatlannak tartja, és a Vígszínházban azon dolgozik, hogy ne forduljon elő hasonló eset.

Hozzátette, "azt is elfogadhatatlannak tartom, hogy egy intézményt vagy egy színházat megbélyegeznek azzal hogy zaklató. Mi ezt átéltük, tudjuk mit jelent, úgyhogy ez ellen minden porcikám tiltakozik, és ezt elfogadhatatlannak tartom".

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”

„Így változik meg a világrend”

Miért tört előre a populista jobboldal a nyugati világban, és hogyan alakította át Kelet-Európát? Milyen társadalmi változások, milyen félelmek adták a hajtóerejét, és milyen tartalékai vannak? És a liberális demokráciának? A tájhaza egyik legeredetibb politikai gondolkodóját kérdeztük.