Téli szünetre kényszerül a dunaújvárosi Bartók Színház

  • narancs.hu
  • 2022. október 25.

Színház

December 18-tól február 28-ig nem lesznek előadások az intézményben. Emiatt meghosszabbítják az évadot, nem lesz nyári szünet.

Rendkívüli társulati ülést tartott hétfőn a dunaújvárosi Bartók Színház. Őze Áron igazgató és Csadi Zoltán művészeti igazgató arról tájékoztatta a teátrum munkatársait, hogy a Bartók Színház is sajnálatosan téli szünetre kényszerül: 2022. december 18-tól 2023. február 28-ig nem lesznek előadások az intézményben.

"Az energiaválság tízszeresére emelte nálunk a rezsidíjakat, ezt sehogyan sem tudjuk kigazdálkodni. Nagyon szomorú vagyok, hogy a pandémia alatti kényszerleállások után most ismét egy hosszú kényszerszünetet kell beiktatnunk. Nem tudunk játszani a közönségnek. A színészek nem tudnak ebben az időszakban fellépni itt. Iszonyatosan nehéz lesz ez mindenki számára. Lelkileg, egzisztenciálisan" – mondta a társulati ülésen Őze Áron.

A dunaújvárosi Bartók Színházban jelenleg is zajlanak próbák, a Borbély Szilárd nagysikerű regényét, a Nincstelenek színpadi adaptációját Horváth János Antal rendezi, míg az Egy csók és más semmit Göttinger Pál viszi színre. Ezeknek az előadásoknak a bemutatóit még megtartják. Majd bezár a színház.

"De inkább kényszerszünetnek mondanám, hiszen a színház háttérmunkája nem áll le, azt átstrukturáljuk. Döntésünket elfogadta a fenntartó, a Dunaújvárosi Önkormányzat, s jeleztük mindezt a szakminisztérium felé is" – fogalmazott Őze Áron.

 

Az igazgató kitért arra is: a kormányzat 25 százalékos megtakarítást vár a színházaktól, ezt csak ekképpen tudják megoldani.

"Márciusban nyitunk. Ugyanakkor a 2022/23-as évad nem lehet hiányos. A téli szünet miatt nem lesz nyári szünetünk, meghosszabbítjuk az évadot. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a pandémia idején működtünk." 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.