Tánc

Timothy and The Things: Schrödingerre várva

  • - sisso -
  • 2017. február 26.

Színház

Szeretettel, kritikával és némi megszállottsággal járjuk körül emberi kapcsolódásaink gyenge pontjait – ahogy ez a társulatalapító Fülöp László táncdarabjaira jellemző. Ebben a formációban két éve dolgozik, eddig duókat és triókat koreografált, ám ezúttal hat táncost mozgat: korábbi, Lábán-díjas előadása két táncosával, Biczók Annát és Cuhorka Emesét, valamint Furulyás Dórát, Kelemen Patrikot, Marcio K. Canabarrót és Varga Csabát.

Fülöp most is azzal foglalkozik, hogyan lehet a lelki dolgokról a tánc nyelvén beszélni, és a fizikus Erwin Schrödinger népszerű, kvantumfizikai értelemben egyszerre élő és halott macskája ihlette meg, akiről ugyebár nem tudhatjuk, hogy megölte-e a sugárzás, amíg ki nem nyitjuk a dobozt. Az élő és holt macskákat alakító táncosok élve boncolják önmagukat, saját és a másik létezésével kapcsolatos kételyeiket és a közöttük tévelygő Timothyt. Őrült társaság, különböző táncnyelveken beszélnek, próbára teszik egymás és a közönség idegeit, illetve nevetőizmait. Utóbbi egyébként mindig lenyűgöz, hogyan lehet az, hogy a kortárs tánc egyfolytában mosolyog. Talán úgy, hogy ennek az új generációs táncos csapatnak jó értelemben véve hiányoznak a színpadi gátlásai. Úgy használják a verbalitást is, hogy bár érthető az angol beszéd, de csak úgy értelmezhető, ha a mozdulatok is láthatók, hiszen azokból jön, azokból táplálkozik. Dinamikus, filozofikus testkabaré.

Trafó, január 22.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.