Újabb öt évre választották meg Szirtes Tamást a Madách Színház élére

Színház

Az igazgató 2027. január végéig töltheti be a tisztséget.

A Madách Színházat több mint 15 éve igazgató Szirtes Tamás vezetheti újabb öt évig a teátrumot – derül ki a kormany.hu oldalon közzétett dokumentumból.

Mint írják, Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere a szakmai bizottság javaslatának figyelembe vételével a 2022. február 1-től 2027. január 30-ig terjedő időtartamra Szirtes Tamást nevezi ki a Madách Színház Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójának.

A döntés indoklása szerint Szirtes Tamás a Madách Színház Nonprofit Kft.-ben végzett eddigi eredményes munkáját a javaslattevő bizottság valamennyi tagja részletesen ismeri, azt eredményesnek ítéli. A benyújtott pályázat a kiírás formai és tartalmi követelményeinek megfelelt. A szakmai bizottság - nyolc tag részvétele mellett - a jelenlegi vezető pályázatát 6 igen szavazattal, 1 nem szavazattal és 1 tartózkodással támogatta, Szirtes Tamást a Madách Színház Nonprofit Kft. ügyvezetői feladatainak ellátására alkalmasnak találta.

Televízió - Hogy volt?! - Szirtes Tamás

 
 
Fotó: MTI/ Zih Zsolt

Szirtes Tamás a Színház- és Filmművészeti Főiskola elvégzése után 1968-tól a József Attila Színház tagja volt, majd 1972-től a miskolci színházban dolgozott, 1973-tól a Madách Színház rendezője, 2004 óta a színház igazgatója. 1977 és 2005 között a Színház- és Filmművészeti Főiskola színészhallgatóinak tanára, egyetemi docens volt. Több mint 70 színdarab és számos tévéjáték rendezője.

A Madách Színházban számos nagysikerű rendezés fűződik a nevéhez, amelyek között van a Macskák, Az Operaház Fantomja, a Jézus Krisztus Szupersztár, a József és a színes szélesvásznú álomkabát, a Mary Poppins, a Poligamy, a Mamma Mia!, a Les Misérables - A nyomorultak, a Rocksuli, a Once / Egyszer..., a Volt egyszer egy csapat, a Producerek és a Spamalot.

 Szirtes Tamás munkásságát 1981-ben Jászai Mari-díjjal ismerték el, 2006-ban megkapta a színikritikusok díját, 2008-ban Nádasdy Kálmán-díjat vehetett át. 2009-ben Kossuth-díjjal tüntették ki az európai színvonalú zenés színjátszás megteremtése érdekében végzett tevékenységéért, az újszerű és hagyományos rendezői módszereket magas szinten elegyítő művészetéért, valamint művészetpedagógiai munkásságáért.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.