rés a présen: Hogyan jött ki a karanténból a Forte Társulat?
Horváth Csaba: Nehezen éltük meg a járványt, de a színházak bezárását követő sokk után viszonylag hamar eszméltünk. Munkával töltöttük a karantént. Két előadásunk (Teatrum Mortis, A te országod) egy-egy részletét filmre adaptáltuk természeti környezetben, majd az online térben be is mutattuk. Ezt követően nekiálltunk dolgozni Misima Jukio japán drámaíró Az elcserélt legyezők című drámáján, amelyből szintén született film, Bántó Csaba operatőr együttműködésével. Majd megcsináltuk a további három Misima-egyfelvonásost, s a négyet együtt augusztusban Szentendrén a MűvészetMalomban, legutóbb pedig Budapesten, a Szkéné Színházban mutattuk be.
rap: Milyen volt a nyár?
HCS: A veszprémi Auer Fesztiválon a felújított Bartók 5. vonósnégyes című produkciónkat láthatta a közönség, itt a Kovács Péter vezette Mendelssohn Kamarazenekar akusztikus zenei jelenléte újabb rétegeit nyitotta meg az előadásnak. A második részben Apró véres balladák címmel, Ady Endre kevésbé ismert novelláiból készítettünk egy új darabot a Lukács Miklós Cimbiózis Trióval. Az estet a Vándorfi László vezette Pannon Várszínház segítségével hoztuk tető alá, és az előadás az Ördögkatlan Fesztiválon is szerepelt. A Forte Társulat most nagyon jó állapotban van. Stabil emberek Földeáki Nóra, Pallag Márton, Widder Kristóf, Horkay Barnabás, Fehér László és Krisztik Csaba a színpadon, s bár Kádas József és Andrássy Máté most nem dolgoznak velünk, a repertoár-előadásokban benne maradnak.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!