Öngyilkos merénylő robbantott fel egy választási irodát Kabulban

  • narancs.hu
  • 2018. április 22.

Terror

Sok a halott és a sérült.

Terrortámadás történt vasárnap délelőtt az afgán főváros egyik nyugati kerületében, ahol többségében síita hazarák élnek, akik gyakorta válnak a szélsőségesek célpontjává. Az emberek sorba álltak, hogy megkaphassák irataikat, amikor az öngyilkos merénylő a bejáratnál a levegőbe röpítette magát – tudósít az MTI.

A támadásban eddigi információk szerint legalább 31-en meghaltak és 54-en megsérültek.

Hasonló merényletet még egyetlen regisztrációs iroda ellen sem követtek el eddig, de a héten a választási bizottság három tagját két rendőrrel együtt elrabolták, és csak két nappal később, törzsi vezetők közbenjárását követően engedték el. A helyiek a tálibokat tették felelőssé az emberrablásért. Kabulban legutóbb a perzsa újév, a nouruz ünnepén, március 21-én hajtottak végre pokolgépes merényletet, amelyben több mint harminc ember halt meg.

Az októberi választásokra április 14. óta regisztráltathatják magukat az afgán választópolgárok.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.