Öngyilkos merénylő robbantott fel egy választási irodát Kabulban

  • narancs.hu
  • 2018. április 22.

Terror

Sok a halott és a sérült.

Terrortámadás történt vasárnap délelőtt az afgán főváros egyik nyugati kerületében, ahol többségében síita hazarák élnek, akik gyakorta válnak a szélsőségesek célpontjává. Az emberek sorba álltak, hogy megkaphassák irataikat, amikor az öngyilkos merénylő a bejáratnál a levegőbe röpítette magát – tudósít az MTI.

A támadásban eddigi információk szerint legalább 31-en meghaltak és 54-en megsérültek.

Hasonló merényletet még egyetlen regisztrációs iroda ellen sem követtek el eddig, de a héten a választási bizottság három tagját két rendőrrel együtt elrabolták, és csak két nappal később, törzsi vezetők közbenjárását követően engedték el. A helyiek a tálibokat tették felelőssé az emberrablásért. Kabulban legutóbb a perzsa újév, a nouruz ünnepén, március 21-én hajtottak végre pokolgépes merényletet, amelyben több mint harminc ember halt meg.

Az októberi választásokra április 14. óta regisztráltathatják magukat az afgán választópolgárok.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.