"Mein Kind - vág közbe ekkor egy jól ismert zengésű hang. - Mon unglücklicher ami, ugyebár nem arra vetemedik a továbbiakban, hogy akár csak töredékes emlékiratainak előterjesztésével untassa egyébként is derekasan fogyatkozó közönségét?! Ha mégis, akkor az a 17. Gozzi-féle helyzet lenne, mely nem más, mint a végzetes óvatlanság drámai szituációja. Hiszen nem könnyű dolog egy önéletrajz papírra vetése, melynek nézetem szerint legfőbb célja, hogy az egyént kora viszonyai között ábrázolja, megmutassa, miben segíti, miben gátolja őt a nagy egész, hogyan alakítja ki magában mindezek hatására a világról és az emberről alkotott képét, s hogyan tükrözi ezt ismét vissza, ha művész. Ehhez pedig szinte megvalósíthatatlan, mégis elengedhetetlen föltétel, hogy a pacák ismerje önmagát és századát. Ámde, már engedje meg, ahogy így elnézem, Kegyednél eme kettős ismeret erősen hibádzik; arról nem szólva, hogy a poharak minél élénkebb mozgatásával csak még meszszebb, még reménytelenebb távolságba kerül mindezek megszerzésétől, ha ugyan überhaupt képes rá, hogy valaha is megszerezze őket. Hegel barátom (képünkön) széplélek teóriája mintha Kegyedben példaszerűen megvalósult volna, beszéljen mégoly gunyorosan róla." Eddig a német Zeusz, aki egy intéssel utasította rendre a körénk sereglő pincérkart, némely gyors mozdulattal kiegyenlítette a számlát, hogy aztán imperátori léptekkel eltűnjön a Közvágóhíd irányába.
Figyelmébe ajánljuk
Adatok a Tiszától: a Lázár-birodalom visszavág
Németh Balázs házhoz ment – írjuk –, de a Promenad24 tömegével félemlíti meg az embereket Csongrád-Csanád megyében.
Tuzson Bence, a nagy mókamester, úgy verheti át a Facebook algoritmusát, mint senki más
Létrejött egy oldal, ami olyan, mintha nem politikai tartalmakat gyártana, de közben a térség fejlesztéseit tervezhetik bemutatni vele.
A Fidesz házhoz megy
Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.
Szétpikkelyesedett egység
Az előadás a kortárs művészet elérhetőségét és megérthetőségét szerette volna reprezentálni, ennek jegyében tánc és fényjáték keretezett négy kortárs zeneművet.
Méhünknek gyümölcse
Több oka is van, hogy Georgia a béranyaság egyik paradicsomává vált.
Mint az itatós
Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.
Minden meg akar ölni
- SzSz
Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.
S most reménykedünk
„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.
Még a sajtot sem szereti
A cím rejtett paradoxona előre jelzi a mű tétjeit: a „hazám” és az „otthonom” nem egymást fedő kifejezések, mégis egymásra simulnak.
Monokróm emlékek
Hamarosan eltelik a 21. század negyedrésze. Sejtettünk-e bármit abból 2000-ben, ami azóta következett?
A szürkeség ragyogása
Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.

