"Mein Kind - vág közbe ekkor egy jól ismert zengésű hang. - Mon unglücklicher ami, ugyebár nem arra vetemedik a továbbiakban, hogy akár csak töredékes emlékiratainak előterjesztésével untassa egyébként is derekasan fogyatkozó közönségét?! Ha mégis, akkor az a 17. Gozzi-féle helyzet lenne, mely nem más, mint a végzetes óvatlanság drámai szituációja. Hiszen nem könnyű dolog egy önéletrajz papírra vetése, melynek nézetem szerint legfőbb célja, hogy az egyént kora viszonyai között ábrázolja, megmutassa, miben segíti, miben gátolja őt a nagy egész, hogyan alakítja ki magában mindezek hatására a világról és az emberről alkotott képét, s hogyan tükrözi ezt ismét vissza, ha művész. Ehhez pedig szinte megvalósíthatatlan, mégis elengedhetetlen föltétel, hogy a pacák ismerje önmagát és századát. Ámde, már engedje meg, ahogy így elnézem, Kegyednél eme kettős ismeret erősen hibádzik; arról nem szólva, hogy a poharak minél élénkebb mozgatásával csak még meszszebb, még reménytelenebb távolságba kerül mindezek megszerzésétől, ha ugyan überhaupt képes rá, hogy valaha is megszerezze őket. Hegel barátom (képünkön) széplélek teóriája mintha Kegyedben példaszerűen megvalósult volna, beszéljen mégoly gunyorosan róla." Eddig a német Zeusz, aki egy intéssel utasította rendre a körénk sereglő pincérkart, némely gyors mozdulattal kiegyenlítette a számlát, hogy aztán imperátori léptekkel eltűnjön a Közvágóhíd irányába.
Figyelmébe ajánljuk
Mesterségvizsga
Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.
Elmondom hát mindenkinek
- - ts -
Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.
Nem oda, Verona!
- - turcsányi -
Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.
Nagyon fáj
- Molnár T. Eszter
Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.
Egy világnyi drámaiság
A Müpa másodjára választott külföldi zongoristát az évad művészének.
Német elégia
Volt egyszer egy köztársaság, fény és árnyék hazája, amelyet csodált fél Európa.
Mindenki a helyére
Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.
Kormányalakítás Csehországban: sötét alakok koalíciója
Szőlő utca: vajon ki lehetnek azok, akik a "félrenézést" elősegítették?
„Én valami kevésbé szelídet kerestem”
- Mink András
„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.
Megint dubajozás
Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meggazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.
A beismerés semmis
Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző titkosszolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyanarról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.

