Év vége van, ráadásul páratlan az évszám: naná, hogy érkezik a legújabb modern harctéri kiadása a Call Of Duty sorozatnak. A franchise váltógazdaságban készülő, nem második világháborús részeiről – melyek a Modern Warfare alcímet viselik – menet közben kiderült, hogy trilógiává állnak össze, bár ezt nem biztos, hogy az alkotók eredetileg is így gondolták. Az eladási mutatók ugyanakkor köteleznek, márpedig itt komoly példányszámokkal van dolgunk.
A sorozat középső, két évvel ezelőtti darabja szórakoztatóipari mérföldkő volt, mely egyértelműen jelezte egy új paradigma valósággá formálódását: ekkor vált végérvényesen a filmforgalmazással egyenértékű piaccá a játékipar. Nem mellékesen pedig piszok jó játék volt az a bizonyos második rész. Viszont azóta szélnek eresztették az eredeti alkotógárdát (az Infinity Wardot), és szétdobták a feladatot az újonnan felvett szakmunkások között – volt hát mitől félni a folytatásnál.
Végül azonban elmondhatjuk, hogy a játékiparra is áll az ismert szórakoztatóipari szabály: senki sem pótolhatatlan. Az egyszemélyes kampány lendületes, jól felépített, változatos harmadik világháborús élményt kínál, összedőlő Eiffel-toronnyal, Wall Streeten cikázó orosz tankokkal, elnöki gépeltérítéssel, és így tovább. Az MW3 az előző rész formai újításainak sikeres klónját kínálja – még a végjáték is szinte elemről elemre koppintása a korábbi eresztésnek, mégsem fog el a felháborodás. Egy picit azért elunja az ember a dolgot az ötödik óra után – ami tanulságos, mert láthatóvá válik, hogy mainstream játék és mainstream film között fontos különbség, hogy az előbbi még az utóbbinál is romlandóbb az élményszerűség szavatosságát illetően. A játékban kötelezően van persze multiplayer üzemmód is, újítás viszont szinte alig, egyet kivéve, és ezért jár egy pluszcsillag: a videojátékozás őskorában alapvetésnek számító egy gép – több játékos lehetőség jelentőségét felismerve végre rendesen lehet kooperatívan menetelni külön az erre a célra kialakított pályákon, spéci küldetést választva, vagy éppen hullámokban érkező gyilkos naszádokat semlegesítendő. Ez jó móka – és egy videojáték alapvetően szórakoztasson.
Activison/Infinity Ward, 2011; PC, PS3, XBOX360, 10 990/12 990 HUF