rés a présen - Kötélhúzás - Fine Cut Bodies (Kevin) zenész-dj

  • .
  • 2009. július 16.

Trafik

rés a présen: Hogyan tudod "eladni" magad? Fine Cut Bodies: Dj-ként megpróbálok műfajfüggetlenül válogatni a zenék között, a saját ismeretanyagom a szűrő. Hasonlóan működik a dolog zeneszerzésben is, tehát az általam ismert zenék, érdekesnek tartott megoldások hatnak a saját szerzeményekre, így a saját tudásomból következik a stílusom is.
Üzletileg rövid távon a jobban leszűkített célcsoport megtalálása lenne a jó, de bízom benne, hogy találok elég embert a földgolyón, akik hosszú távon is lehetővé teszik, hogy ne üzleti szemlélettel közelítsem meg a zenélést.

rap: A lemezcserélgetés mellett saját zenéket is írsz. Hogyan szerez zenét egy lemezes?

FCB: A zeneszerzés és dj-zés két különböző dolog, de hatással lehetnek egymásra. A "lemezes" is ugyanúgy szerez zenét, mint a zenekaros: ül a hangszere mellett, vagy agyal, aztán a stúdióban kidolgozza. A dj pedig bakelitre préselt, CD-re írt vagy laptopon összegyűjtött zenék közül válogat, amikor egy szettet épít fel. Ha egy zenész inkább stúdió- és kütyüorientált zenében utazik, akkor nem fogja tudni gitárral, dobbal előadni a szerzeményeit élőben, ezért sokszor körülbástyázza magát a színpadon szintikkel, laptoppal, kontrollerekkel, és liveAct formában prezentálja őket. Amolyan elektronikus koncert, ami látványban össze is keverhető a dj-k munkájával, de azért másról van szó.

rap: Vannak saját lemezeid?

FCB: Elég sok saját megjelenésem volt az elmúlt hét-nyolc évben, és emellett a barátaimmal csináljuk a Chi Recordingsot is, ami nemzetközileg is elismert kiadóvá vált az elmúlt kilenc évben.

rap: Milyen típusú dj-k vannak ma Magyarországon, és milyen a bulifelhozatal?

FCB: Talán a célok alapján kategorizálhatunk. Van, akinek szinte mindegy, mit játszik, csak meg tudja táncoltatni a közönségét, van, aki már szűkebb szubkultúrát próbál "kiszolgálni", és van, aki önkifejez. Bizonyos korlátok között az utóbbiak közé sorolnám magam, tehát a rádiós vagy buliban elhangzó szettjeimmel próbálok olyan világot bemutatni, ami, ha tetszik valakinek, akkor érdeklődéssel jön a következő fellépésre is, vagy kapcsolja be egy hét múlva megint a rádiót. Persze buliban nem hagyhatom figyelmen kívül a közönséget, tehát egyfajta kötélhúzás folyik köztünk, rizikós számválasztásokkal, meglepő fordulatokkal, összekacsintással.

rap: A VOLT-on több helyszínen is felléptél. Milyen fesztiválokon, rendezvényeken lehet táncolni még a nyáron?

FCB: Majd' minden nagyobb fesztiválon ott leszek, de keddenként éjféltől az MR2 Petőfin van heti mixműsorom (Kvark Depó), illetve szerdánként a Tiloson is fut az Ablak-A-Dubra, amit váltásban csinálunk Beta barátommal. A rádióműsorok zeneileg sokkal sokrétűbbek, mint egy buliban lejátszott szett, hisz nem kell a táncolásra koncentrálni, bőven beleférnek fotelzenék is.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."