rés a présen - Kötélhúzás - Fine Cut Bodies (Kevin) zenész-dj

  • .
  • 2009. július 16.

Trafik

rés a présen: Hogyan tudod "eladni" magad? Fine Cut Bodies: Dj-ként megpróbálok műfajfüggetlenül válogatni a zenék között, a saját ismeretanyagom a szűrő. Hasonlóan működik a dolog zeneszerzésben is, tehát az általam ismert zenék, érdekesnek tartott megoldások hatnak a saját szerzeményekre, így a saját tudásomból következik a stílusom is.
Üzletileg rövid távon a jobban leszűkített célcsoport megtalálása lenne a jó, de bízom benne, hogy találok elég embert a földgolyón, akik hosszú távon is lehetővé teszik, hogy ne üzleti szemlélettel közelítsem meg a zenélést.

rap: A lemezcserélgetés mellett saját zenéket is írsz. Hogyan szerez zenét egy lemezes?

FCB: A zeneszerzés és dj-zés két különböző dolog, de hatással lehetnek egymásra. A "lemezes" is ugyanúgy szerez zenét, mint a zenekaros: ül a hangszere mellett, vagy agyal, aztán a stúdióban kidolgozza. A dj pedig bakelitre préselt, CD-re írt vagy laptopon összegyűjtött zenék közül válogat, amikor egy szettet épít fel. Ha egy zenész inkább stúdió- és kütyüorientált zenében utazik, akkor nem fogja tudni gitárral, dobbal előadni a szerzeményeit élőben, ezért sokszor körülbástyázza magát a színpadon szintikkel, laptoppal, kontrollerekkel, és liveAct formában prezentálja őket. Amolyan elektronikus koncert, ami látványban össze is keverhető a dj-k munkájával, de azért másról van szó.

rap: Vannak saját lemezeid?

FCB: Elég sok saját megjelenésem volt az elmúlt hét-nyolc évben, és emellett a barátaimmal csináljuk a Chi Recordingsot is, ami nemzetközileg is elismert kiadóvá vált az elmúlt kilenc évben.

rap: Milyen típusú dj-k vannak ma Magyarországon, és milyen a bulifelhozatal?

FCB: Talán a célok alapján kategorizálhatunk. Van, akinek szinte mindegy, mit játszik, csak meg tudja táncoltatni a közönségét, van, aki már szűkebb szubkultúrát próbál "kiszolgálni", és van, aki önkifejez. Bizonyos korlátok között az utóbbiak közé sorolnám magam, tehát a rádiós vagy buliban elhangzó szettjeimmel próbálok olyan világot bemutatni, ami, ha tetszik valakinek, akkor érdeklődéssel jön a következő fellépésre is, vagy kapcsolja be egy hét múlva megint a rádiót. Persze buliban nem hagyhatom figyelmen kívül a közönséget, tehát egyfajta kötélhúzás folyik köztünk, rizikós számválasztásokkal, meglepő fordulatokkal, összekacsintással.

rap: A VOLT-on több helyszínen is felléptél. Milyen fesztiválokon, rendezvényeken lehet táncolni még a nyáron?

FCB: Majd' minden nagyobb fesztiválon ott leszek, de keddenként éjféltől az MR2 Petőfin van heti mixműsorom (Kvark Depó), illetve szerdánként a Tiloson is fut az Ablak-A-Dubra, amit váltásban csinálunk Beta barátommal. A rádióműsorok zeneileg sokkal sokrétűbbek, mint egy buliban lejátszott szett, hisz nem kell a táncolásra koncentrálni, bőven beleférnek fotelzenék is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.